Trending

Wednesday 14 November 2018

Panglima 7 beradik eps akhir


Panglima 7 beradik
eps akhir
setelah den tegur tu, den tanya den nak mulakan ya pakcik. dia pun angguk pelahan... den pun mulakan aksi. yeeehaaaaaa
den mulakan berbual dengan 7 panglima ni. nak tanya dlu dengan adab.
semua badan panglima ni besar2 , paling kecil pun dah besar great khali yang dlam WWE tu. taf memang pagan memasing. pakaian segak, tengkolok tinggi memasing. pakaian semua serba hitam merah. ada seorang kudung tangan kirinya.
"assalam whai 7 panglima hitam, aku nak berbual dengan ketua kalian, siapa ketua kalian"
lalu keluar seorang dari 7 panglima tu.
"hambalah ketua mereka, nama hamba TAMARI."
WOWWW, yang paling kecil tu ketuanya monolog den dlam hati
lalu den tanyakan. brapa lama dah kalian bersama pesakit den ni?
P5 : "lama juga, sejak 30 tahun yang lalu. tugas kami menjaga 7 beradik anak kepada almarhum tuan hamba. cuma skarang kami tidak dijaga dengan baik!, diabaikan kami, tidak sama spt almarhum menjaga kami!!"
memang ler, den menjawab. tuan kau serahkan mcmana?
P5: "sejak almarhum meninggal dunia 5 tahun yang lalu. tiada perkhabaran, tiada serahan atau apa2. hanya pergi tanpa arahan"
padan ler pun, mana lah anak2 nak tau nak jaga, nak kasi makan kat korang.. dorang bukan berilmu. diorang takpandai sbb bukan dilandasan ilmu ini.
P5: " iya, sejak dari itulah kami menggangu mereka, menyedut semua aura2 mereka, makan darah dari anak perempuan mereka. kami akan hancurkan keluarga ini sedikit demi sedikit"
sebelum kau hancurkan. den hancurkan muka korang dlu.. dah2.. soalan seterusnya
macamana jika aku putuskan hubungan antara korang semua dengan ahli keluarga almarhum malam ini? sahabat korang yang lain dah aku putuskan. dan aku dah hantar ke satu tempat yang indah
P5:" ya, hamba nampak tad , hamba nampak tuanhamba menarik semua sahabat2 kami naik keatas kapal. apakah indah kawasan diatas kapal itu?"
takde la indah mana atas kapal tu. cuma itu hanyalah sementara sahaja. akan ku hantar kalian ke kawasan aku nnt. naik ke gunung sage. teruskan kehidupan disana
P5: "takmahu, hamba dan adik2 hamba takmahu . akan menyusahkan kami nnt."
idok ler menyusahkan, kalau nak lihat, aku boleh tunjukkan kawasannya.
lalu, den bukan screen sony 53 inch pampangkan kawasan G.S.
P5: iyaka itu tempat Tuanhamba? lama sudah kami tidak jumpa kawasan spt itu. apa imbalannya jika kami kesana, keselamatan kami?"
bab ini aku nak nego baik2. takda bunuh2 an atau pergaduhan. sekejap. aku panggil ketua gunung. skjap
lalu den summon si gantang, raja naga merah ..
den mintak sigantang nego bebaik dengan ketua P5..
dari perbualan yang aku tak brapa dengar.
takbrapa lama si gantang bg lampu hijau. si p5 nak naik gs dan putuskan hubungan saka.
den pun tanya kali terakhir. adakah kalian semua mahukan yang terbaikbuat kalian dan anak2 cucu cicit almarhum tuan kalian?
P5:"iya. memang itu yang kami mahukan. kami semua sedia undurkan diri jika kamu berbaik spt ini. senang hamba mendengarnya.. hamba sedia diputuskan. kami takboleh putuskan sndiri. tuan hamba harus buat untuk kami. barang perjanjiannya ada didalam bilik utama. keris luk 9"
den pun terima nak putuskan. den pun buka mata dan terasa lama gila qiam sorang2. haha
si pakcik was2 ni tanya. kau dah knapa dik, ok ke?
eah. orang tua ni. nyebok je ðŸ˜‚😂
den pun kata. ok je pakcik. saya berbual dengan sakanya. dari apa p5 ckap. den nak keris luk 9 dalam bilik utama rumah ni
tekejut bini pakcik tu. macamana anak tau ada keris simpanan pakcik?
den senyum kambing. den tunjukkan , "dia kasi tau makcik , kalau makcik nampak. makcik tau siapa dia"
makcik tu mata memang nampak. dia pun pawer. dia pun kata.
"ya ,itu ketuanya. ketua semua saka2 arwah ayah suami makcik
si pakcik was2 pun sebok lagi
" kau kenal dan kau nampak ye kak jah?" selama ni aku ingat kau taktau. sbb tgk kau bnyak diam stiap kali aku bawak perawat"
mula dah orang tua ni nak terobekkkk dalam hati den bebicara ðŸ˜‚😂😂
lalu makcikni sapu bontot dan ambik keris luk 9. di hulurkan pada aku kerisnya . siap kain kuning. wangi dan kemas.
den pun buka kerisnya. bilah besi lama . wow...
tanpa membuang masa. den ckapkan pada panglima² saka.. kejap lagi stlah putus ikatan. korang hendaklah naik secara aman keatas kapal aku dluar. nnt kita bincang lagi urusan seterusnya... mreka semua mengangguk tanda faham.
den bungkus balik keris tu dan minta sehelai kainbatik lepas... den ikat simpul mati umpama mengunci semua benda alah tu dalam kain tu.
abg amit pun sampai. bawak limau2 yang diminta.
den pun capai dan selesaikan semua limau tu dlu.
sesudah selesai limau untuk 6 beradik ni.
den pun hadirkan auramas pemutus saka yang abg sany ajarkan dlu. lalu den salurkan pada pesakit utama. kemudian aura wajibul wujud dan akhirnya aura pengunci..
tak cukup dengan tu. den libas sekali jantung pesakit dengan belati emas, verify kali kedua agar tali saka benar2 diputuskan.
tak semena2 pakcik yang sakit ni pegang dada dia... ah kacau den bisik pada diri. kono serangan jantung ke orang tua ni ðŸ˜…
kalau nak padam, bg den balik dulu..
den pun tunggu reaksi seterusnya. rpanya beliau terasa potogan libasan tu.
dan den arahkan semua p5 hitam naik kapal
alhamdlah. 60 saat selesai putuskan saka.
spt yang didalam esaimen. adab dengan adab, cara dengan cara, lawan dengan lawan. jangan kurang hajar. jngan main sebat jika merawat. tak semua susah. tak semua jahat.
seusai lengkapnya naikkan semua p5 saka. kapal pun mula naik ke g sage. rumah yang tadnya terasa tekanan. muka terasa panas. kini dah terasa sejuk dan nyaman.
den jeling jam dah jam 10.45
den pun ckap dengan abg amit suh 7 beradik ni sediakan pakaian persalinan. nak mandikan 7 beradik ni skali kejap lagi. den nak mencerut jap
sambil den cerut kat luar. anak menantu lelaki yang sapkok pun dtang. berbual, mcm2 soalan tanya. den pun menjawab dengan penuh hemah. ada yang minat nak belajar pun ada
den ckap, add fb Sage Sannin. nnt kita berbual di pm ðŸ¤£ðŸ¤£
posting 1, 2 ni diaorang ada baca. maka ada bberapa bab yang aku ceritakan. spatutnya tak masukkan pun. yalah. aib orang.
selesai mencerut. den mintak kerusi 7 buah disusun diluar. den cek beg silang, alhamdlah. tak sia2 bawak lebih minyak wahyu galuh dan nagasari.
den pun mulakan mandian sorang demi sorang... yela baldi ada 2 je. pilu kat situ siapkan 3 kali bacaan doa untuk mandian 7 orang..
alhamdlah. semuanya dipermudahkan. dengan hari tak hujan. cuaca baik. dengan barangan cukup. semua team mandian den senyum mandang den.
den pun suruh semuanya balik ke g.s dan kiyai keramat je masih bersama
dijamu pulak den dengan mee goreng. aduhai. memang takleh tolak. makan lu pape pun. cas aura orang kata ðŸ˜‚😂😂. kono ngan neskupi. memang nangkap selero.
den pun buka fon, wasap tsunade. tanya keadaan kat rumah.
alhamdlah takda apa. sage jr dah lolap
dah selosai makan. den pun buat finishing. den serahkan 7 botol setiap sorang minyak auramas superking dan mintak wasap den bila dan 7,14dan 21 hari selepas mandian pertama malam ni
alhamdlah. malam ni adalah malam ke 21. kali ke 3 dorang 7 beradik mandi
den tanya tad dlam grup wasap. semua dah selesai mandi dan semua dah beroleh positif healing. den scan kejap ni tad. alhamdlah takda lagi ikatan saka. dan pesakit utama dah boleh memandu keluar rumah
ok back to story. stlah berikan minyak2 dan air mineral doa. den mintak undur diri sambil semua 7 bradik tukar pakaian. den capai keris luk 9 tu sbg barang rampasan. yela dorang takde keperluan simpan. sbb semua p5 dan saka dah naik g.s. maka den pulak yang akan uruskan nnt...
si pakcik was was dtang salam. dia ucapkan terima kasih dan maaf atas pandangan rendah beliau mula2 den sampai tad. den pun ckaplah
"takpe pakcik. pakcik bukan orang pertama pandang saya mcm tu. walau saya muda. guru saya di perak sana cukup bagus ilmunya . alhamdlah saya bertemu dan belajar banyak dengan beliau. dan guru2 lain juga banyak saya belajar. so kay pakcik. no problem tu ðŸ˜Š"
dio pun sonyum kambing jo
lalu dpat 7 peket sampul duit raya dari setiap ahli keluarga yang dirawat.
allahu, den ambik skepig je ye. ckup lah ni. 6 lagi den tolak. pastu semua yang disitu ckap. ambil lah dik. ikhlas kami kasi..
den pun ingat pesan guru. kali pertama tolak. kali kedua ambillah ikhlas orang.. orang terima kerja kita.
den pun capai semua 7 sampul tu. dan mohon undur diri skali lagi
saya doakan keluarga ini akan terus sihat dan dilindungiNya. amin... saya mohon undur diri dulu ya semua. assalamualaikum
tamat
kes 7 panglima, 7 beradik kira selesai
alhamdulillah


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts