Trending

Friday 9 November 2018

IJAZAH PETUA DAN RAWATAN ILMU URUT ANGGOTA TUBUH



IJAZAH PETUA DAN RAWATAN.
ILMU URUT ANGGOTA TUBUH.
BAGI TUKANG URUT.
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh….Sahabat-sahabat yang dikasihi dan aku hormati semuanya, tidak kira di mana jua berada. Baik dari dunia nyata mahupun sahabat-sahabat dari dunia ghaib. Segala puji syukur kehadirat Allah swt. Selawat senantiasa dihaturkan keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Tiada setitik niat pun dihati ini untuk menggurui siapa, hanya mencari dan mengharap ridho Allah swt semata. Dan dengan kerendahan hati yang paling dalam, izinkan aku yang miskin ilmu lagi dhoif ini, berbagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk dikongsi bersama sahabat-sahabat semua.. Insya' Allah..
Ilmu ini sangat bermanfaat bagi sahabat yang berprofesi sebagai tukang urut dan juga untuk kebaikan rumah tangga kita sendiri.
ADA BEBERAPA CARA :
( pilih salah satu ).
* CARA 1 :
Baca doa 1x, dan tiupkan ke air segelas lalu air diminumkan orang yang sakit.
* CARA 2 :
Baca doa 1x, dan tiupkan ke minyak-minyak urut lalu minyak digunakan untuk URUT anggota tubuh yang sakit.
DOANYA :
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
TAMLIKHA MAKHTLINA MATHLINA MASNUSY DARBAMUSY KAFSYATATIYUSY KATMIR BI ISMI ALLAH AR RAHMAN AR RAHIM JANNATUN WALDATUN MARYAMA WA MARYAMU WALADATU ISALARDH TAD’U KA’AKHRUJ AYYUHAL MARDULI BI QUDROTIHI TA’ALA.
CATATAN :
Doa ini boleh digunakan untuk seluruh penyakit yang ada di tubuh seseorang pesakit. Misalnya bila sakit itu tergolong sakit cancer/tumor, atau penyakit dalam maka doa dibaca ke segelas air dan diminumkan ke orang sakit.
Namun secara umumnya, Gout adalah suatu penyakit yang boleh disembuhkan tetapi kita haruslah juga mengambil langkah-langkah untuk mengatasinya.
Kali ini, aku kongsikan sebuah petua untuk merawat penyakit Gout. Insya' Allah, jika dilakukan dengan betul cara-cara merawat Gout yang aku tulis ini. Dalam masa 1 bulan setelah melakukan petua ini, ia akan menampakkan hasil yang amat memberangsangkan.
SELESAI....
PETUA ATASI GOUT DENGAN 3 BAHAN SEMULAJADI.
Macam-macam petua tradisional dah cuba tapi tak ‘jalan’. Akhirnya terpaksalah makan ubat farmasi, iaitu Allupurinol untuk turunkan paras asid urik dan Goutnor 0.6mg untuk hilangkan rasa sakit. Orang gout memang tak boleh dipisahkan dengan dua jenis ubat ini, bukan...?
Insya' Allah, cuba petua ini sebulan pada yang baru atau dah lama menderita penyakit Gout, akan nampak perubahannya. Bahan-bahannya pula mudah disediakan. Yang pasti, jus yang dihasilkan memang sedap dan insya' Allah boleh diminum sebab baunya wangi. Rasanya tak melekat dalam mulut apabila diminum dan tak pahit. Isteri pun boleh curi-curi minum..!
BAHAN-BAHANNYA :
Berikut adalah bahan-bahannya.
- 1 biji Timun
- 2 batang Saderi@Celery
- 3 hirisan Lemon buang biji dulu nanti pahit
CARA-CARANYA :
1.) BAHAN YANG DI KISAR.
Masukkan semua dalam slow juice maker, untuk hasilkan jus sebenar tanpa perlu tambah air. dapat dua gelas jus.
Bagi yang nak guna mesin pengisar / blender, boleh juga. Tambah satu gelas air dan kisar semua bahan dan tapis buang hampas.
2.) MINUM 2 KALI SEHARI.
Minum 2 kali sehari. Satu gelas selepas bangun tidur (awal pagi) dan satu gelas sebelum nak tidur (malam).
Tips kalau malas nak kena basuh bekas-bekas jus, boleh buat jus untuk dua hari siap-siap. Maknanya gandakan bahan di atas kemudian masukkan ke dalam botol kosong. Kena pakai sukatan gelas yang sama supaya kuantiti jus seimbang bila nak minum nanti.
NAMPAK PERUBAHAN DALAM 1 BULAN.
Kalau serasi macam, mudah-mudahan kesannya nampak dalam masa 1 bulan ini. Walaupun makan udang dekat 1kg, tak perlu bergantung pada ubat farmasi lagi dan rasa sakit dah kurang terutama di tempat bengkak.
Kemungkinan kristal asid urik di kawasan tulang kaki dah menurun. Berat badan boleh turun 2 kg jika amalkan waktu pagi perut kosong dan malam sebelum tido. Jus gout ini memang ‘cuci’ habis dalaman kita.
SELESAI...
BUNGA KITOLOD @ KEMBANG JANGAR.
MENYEMBUH SEGALA PENYAKIT BERKAITAN MATA.
Bunga Kitolod Dapat Menyembuhkan Mata Rabun, Silinder, Katarak dan Plus Minus. Begini Caranya :
Allah menciptakan semua isi bumi tentu ada hikmah serta manfaatnya. Dan ternyata bunga Kitolod atau Kembar Jangar memiliki manfaat yang mengagumkan untuk mengobati beragam penyakit mata seperti silinder, katarak, rabun jauh, rabun dekat, mata minus, plus, nyeri serta perih pada mata.
Jika diobati dengan Bunga Kitolod dengan cara diteteskan air celupan Bunga Kitolod dengan cara teratur selama 1-2 minggu atau lebih, insya' Allah akan pulih penyakit matanya.
Ternyata Bunga Kitolod di dalamnya ada senyawa seperti Politerol, Alkaloid, Flavonoid, serta Samponi yang dapat mengobati sebagian penyakit mata.
TATA CARANYA :
- Petik Bunga Kitolod bagian tangkai 2 kuntum.
- Lalu masukan ke dalam gelas yang diisi air bersih, biarkan beberapa menit.
- Lalu ambillah 1 kuntum, teteskan hujung tangkainya di bagian mata kanan atau kiri (masing2 dua tetes) atau di bagian mata yang sakit saja. Satu kuntum bunga untuk 1 mata.
- Ketika terkena tetesan airnya, mata terasa perih/pedih serta jadi sepet, itu cuma sebentar sahaja. Lalu lakukan berulang- ulang, sekurang-kurangnya 3x satu hari pagi, petang dan malam.
Jika dilakukan dengan disiplin dan rutin, akan nampak perubahannya dalam 1-2 minggu.
SELESAI...
RAWATAN PENYAKIT PARU-PARU.
Hanya dalam seketika Penyakit Paru-Paru sembuh dengan Resepi Alami ini. Berikut Cara Meraciknya :
Alergi, Infeksi dan Merokok adalah tiga segi utama yang menyebabkan type spesifik penyakit paru-­ paru atau masalah pernafasan.
Apabila kita memiliki masalah berkaitan penyakit Paru-­ Paru, terutama dengan TB, BRONKITIS atau ASMA(semput), JANTUNG, sebaiknya ikuti obat tradisional yang mujarab ini.
BAHAN-BAHANNYA :
1.) 1.1 lbs/½ kg Bawang Merah di cincang.
2.) 1.1 lbs/½ kg Gula Merah.
3.) 2 biji Lemon ukuran sedang.
4.) 6 cangkir : 1,5 liter air.
5.) 7 sudu Madu Asli.
TATA CARANYA :
- Tempatkan gula dalam panci besar dan memukul pada suhu tengah. Aduk sampai menjadi warna emas yang bagus.
- Kemudian, masukan bawang merah yang telah dicincang.
- Masak selama beberapa menit dan berikan air kemudian.
- Biarkanlah mendidih gabungan sampai hanya ada sepertiga dari air yang tersisa di dalam panci.
- Lalu, biarlah air menjadi dingin. Sesaat, memerah lemon di buat juice. Berikan madu dan jus lemon dalam kombinasi serta aduk. Biarkanlah adonan ini semalaman dalam gelas botol esok harinya baru di minum.
SUKATAN CARA MINUMNYA :
Minum satu sendok makan kombinasi terlebih dulu dan setelah makan. Ulangilah prosedur ini sampai keadaan paru­ paru kita bertambah baik. Anak-­ anak harus meminumnya satu sendok teh obat ini sebelum makan.
SELESAI...
CARA AJAIB SEMBUHKAN LUMPUH.
Kelumpuhan yang bukan disebabkan oleh penyakit Polio boleh disembuhkan melalui cara yang unik ini. Cara ini sudah terbukti sangat ampuh dalam menyembuhkan penyakit Lumpuh.
BAHAN YANG DIPERLUKAN.
1.) Carilah Ladam( tapak kuda) yang sudah bekas pakai.
2.) Sediakan pokok sereh yang masih ada akarnya dalam jumlah yang cukup banyak lalu cucilah.
3.) Bakarlah Ladam bekas tersebut di tungku kayu hingga merah menyala. Sementara sereh direbus dengan air yang banyak hingga mendidih.
4.) Tuangkan air sereh yang telah mendidih ke dalam ember besar(baldi). Harap disisakan air sereh segelas untuk diminum. Kemudian masukan Ladam Kuda yang membara ke dalam ember(baldi) tersebut. Selanjutnya tinggal tambahkan air dingin hingga airnya terasa hangat.
5.) Rendamkan kaki pesakit yang lumpuh ke dalam air tersebut, hingga airnya tidak lagi hangat(kaki tidak usah dibilas).
6.) Lakukan cara ini setiap pagi dan petang.
7.) Ambil satu gelas air rebusan sereh dan campurkan sedikit gula jawa lalu minumkanlah kepada pesakit tadi.
Jika dilakukan secara disiplin/rutin dikerjakan pagi dan petang, Insya' Allah sembuh...
Semoga Bermanfaat.
SELESAI....
SEKIAN DAHULU..
QUL HU ALLAHU AHAD. LAA ILAHA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZ ZALIMIN. LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH...
Seperti biasa ambil sisi positif dari keilmuan dan cerita ini, yang negatif jangan diambil. Kekuatan yang tidak bisa ditandingi adalah, kekuatan daripada Allah s.w.t. Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yang tidak berkenan di hati para sahabat-sahabat semua, aku. TOK PENJEJAK BADAI, dengan merendahkan diri memohon maaf....
TERIMA KASIH......
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts