Trending

Saturday 13 October 2018

KUNCI ZIKIR ASMAUL HUSNA YA LATIF


..............." KUNCI ZIKIR ASMAUL HUSNA YA LATIF "...............
Assalam........Sahabat2 yg aku hormati semuanya.Seperti biasanya,di bulan Ramadan al Mubarak yg penuh Berkah ini tiada hantu,jin dan syaitan yg nak aku tangkap,jadi tak ada andengan sepak terajang.Dorang ambil cuti satu bulan dari Dajjal.
Jadi di bulan yg mulia ini,aku akan kongsi ilmu zikir Asmaul Husna Al Latif.Ilmu ini di ijazahkan kepada aku di Pondok Pesantren Jam'ul Ijazah,Cirebon,Jawa Barat.Walau pun nampak sederhana tapi efeknya dan manfaatnya sangatlah besar sekali.Ok....langsung saja.....
Assalamu'alaikum.wr.wb....Puji syukur kehadlirat ALLAH SWT.Dan sholawat senantiasa terhaturkan kepada Baginda Nabi Muhammad SAW.Dgn mengharap ridloh ALLAH SWT.Dan dgn kerendahan hati yg paling dalam izinkan aku yg miskin dan dangal ilmu ini berbagi sedikit amalan iaitu; ASMAUL HUSNA " YA LATIF."
Dari segi makna ' Latif ' yg Halus/yg Lemah Lembut,itulah salah satu sifat ALLAH SWT.
Zikir Ya Latif sebagai sarana memanggil bantuan khodam ASMAUL HUSNA,RIJAUL GHAIB,MALAIKATI untuk hajat yg baik.
Salam hormat aku untuk semua guru2,bomoh2,paranormal2 atau Uztard2,jgnlah nak uji aku.Aku bukan bomoh bukan guru apalagi Uztard,aku orang biasa2 saja yg miskin ilmu yg masih dangal ilmu ghaib.Aku hanya mahu berkongsi ilmu saja,tak usahlah uji aku.Aku dah penat dah,datang tolak,datang buang.Kalau aku salah,maafkan aku.Kalau aku bodoh,ajarlah aku.Jgnlah hantar barang2 tak baik pada aku lagi,aku dah penatlah.
TATA LAKU RITUAL GHAIB:
1) Sebelumnya lakukan sholat sunnah Taubat 2 rakaat.
2) Sholat Hajat 2 rakaat.
3) Di haruskan sambil membakar Buhur Magrobi atau Buhur Ambar
TAWASSUL AL FATIHAH.
1) Nabi Muhammad SAW.1x
2) 4 sahabat Nabi (khularufur rasyidin)
3) Nabi Sulaiman bin Daud as.
4) Nabi Khidir as.
5) Syekh Abdul Qodir al Jailani.
6) Syekh Abil Abas Ahmad Ali al Buni.
7) Syekh Ahmad Badaerobi.
8) Syekh Sayid Muhammad Haqin Najili.
9) KH Abdulah Masduki (pasir Awi)
10) H.Adnan (Kosambi Batu)
11) H.Idris Nawawi.
12) Tok Penjejak Badai.
13) Orang tua kita.
14) Khodam ASMAUL HUSNA.
15) Khodam RIJAUL GHAIB.
16) Khodam MALAIKATI.
Keterangan untuk tawassul Khodam Malaikat mengikut hari lahir.
Contoh misalkan sahabat lahir hari Rabu,maka hanya memberi Fatihah ke Malaikat Mikail ( rabu Mikail) terus hari Khamis (Sorfiyatil) dan seterusnya sampai hari Rabu di sarankan cukup satu minggu paling lama.Itu yg disarankan oleh guru.
-. Hari Ahad RUKOYAIL.
-. Hari Isnin JABROIL.
-. Hari Selasa SAMSOMAIL.
-. Hari Rabu MIKAIL.
-. Hari Khamis SORFIYATIL.
-. Hari Jumaat ANYAIL.
-. Hari Sabtu KASIFYAIL.
Setelah tawassul selesai.
Terus menepukkan tangan kanan ke lantai,sambil menyebut:
HADIR...HADIR...HADIR.
WA ILA HAJATI...AL FATIHAH.1X.
YAA ALLAH,YAA ROBB,SAYA MINTA (............sebutkan hajat.........).
Kemudian di teruskan dgn posisi sujud dgn membaca:
"LAILAHA ILA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTUM MINAL ZDOLIMIN."41X
Setelah itu baca zikir:
YAA LATIF.16000X.( bagi yg dah biasa,paling lama 4 jam sudah habis)
Kemudian di lanjutkan dgn doa:
" ALLAHUMA ANTA QOROBU MIN KULI QORIBIN WA AQROMU MIN KULI KARIMINWA A'JWADU MIN KULI JAQSIN WA AFWAJU MIN KULI HAFIDZIN WA ATOFU MIN KULI LATIFIN.AS ALUKA BIHAQBI HAJATI WAYAD FA'U ANI HOSMI WAYAN JINNI MINAL DOLAMANI YAA LATIF..YAA LATIF..YAA LATIF."
Teruskan dgn baca:
" ULTUKBI INDASDAIBIMINAL MAKAYAZIDI KULIHA ALLOHU LATIFUN BI IBADIHI YAZAKU MAYASA WA HUWAL QOWIYUL ADZIL." 41X.
Insya'allah segala hajat kita akan tercapai.Pengalaman pribadi aku menjalankannya tidak sampai satu minggu sudah terkabul apa yg aku minta.(hanya 3 hari)
Semoga amalan yg sederhana ini dapat memberi manfaat dan barokah bagi sahabat2 semua.
Seperti biasa,ambil sisi positif dari tulisan ini yg negetif jgn di ambil.Kekuatan yg tak bisa di tandingi adalah kekuatan daripada ALLAH SWT.Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yg tak berkenan di hati para sahabat semua aku,TOK PENJEJAK BADAI,dgn merendahkan diri memohon maaf dari hati yg ikhlas.
" YA ALLAH.AKU,TOK PENJEJAK BADAI TELAH MENGIJAZAHKAN ILMU INI KEPADA SAHABAT2 YG INGIN MENGAMALKANNYA.SEMOGA BERMANFAAT ILMU YG AKU TULIS INI.AMIN..YA ROBBAL ALA MIN...."
..........TERIMA KASIH..........
Di ijazahkan oleh:
TOK PENJEJAK BADAI 

5 comments:

  1. terima kasih.. halalkan saya membacanya

    ReplyDelete
  2. Qobiltu tok penjejak badai izin mengamalkan

    ReplyDelete
  3. z faham part tawwasul al-fatihah,brapa kali bacaan nya?mngikut no 1-16 kh?berti baca al-fatihah 16x.mcm tu kh?

    ReplyDelete

About

Popular Posts