Trending

Tuesday 2 October 2018

3 CARA MEMBUKA MATA BATIN



3 CARA MEMBUKA MATA BATIN.
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh….Sahabat-sahabat yang aku hormati semuanya, tidak kira di mana jua berada. Baik dari dunia nyata mahupun sahabat-sahabat dari dunia ghaib. Segala puji syukur kehadirat Allah swt. Selawat senantiasa dihaturkan keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Tiada setitik niat pun dihati ini untuk menggurui siapa, hanya mencari dan mengharap ridho Allah swt semata. Dan dengan kerendahan hati yang paling dalam, izinkan aku yang miskin ilmu lagi dhoif ini, berbagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk dikongsi bersama sahabat-sahabat semua.... Insha Allah....
ILMU MEMBUKA MATA BATIN. 1.
a.) DOA KUNCINYA. :
ALLAHU WUJUDULLAH DZATULLAH SIFATULLAH SIRRULLAH KUN FAYAKUN.
b.) Dibaca 3x dengan 1x Tahan Napas.
Lalu semadi/meditasi dan baca Doanya dalam hati sebanyak -banyaknya.
ILMU MEMBUKA MATA BATIN. 2.
a.) Doa kuncinya :
SHIDIQUL GHUYUB BISIRRULLAH.
b.) Dibaca 11x dengan 1x Tahan Napas.
Lalu semadi/meditasi dan baca Doanya dalam hati sebanyak -banyaknya.
ILMU MEMBUKA MATA BATIN. 3.
a.) DOA KUNCINYA :
INNA QUWWATIH QUWWATAH KUN FAYAKUN YA GHOIB YA BATIN.
b.) Dibaca 11x dengan 1x Tahan Napas.
Lalu semadi/meditasi dan baca Doanya dalam hati sebanyak- banyaknya.
* KETERANGAN LEBIH LANJUT UTK KE-3 KEILMUAN :
TATA CARANYA :
Pada saat kita semadi/meditasi fokuskan fikiran pada hati kita pada rasa kita yang fokus membaca lafal tersebut. (untuk lafal pilih salah satu saja)
Dan kaidah- kaidah dalam fokus membaca lafal doa tersebut
adalah :
1.) Konsentrasi pada hati kita pada rasa bukan pada mata kita yang terpejam. Hati atau rasa harus menuju ALLAH. Hati kita membaca lafal tersebut sebagai jalan menuju Allah dengan konsentrasi. Meski keadaan di sekitar kita sangat bising. Kerana telinga pasti akan selalu mendengar, tapi tetap saja baca dalam hati sebanyak- banyaknya Lafal doa tersebut. Jangan pernah hiraukan telinga yang mendengar. Tapi fokus pada mata hati saat mata kita terpejam.
2.) Pada fikiran agar tidak mengelamun saat hati membaca lafal doa tersebut maka memakai Kunci Sirr atau sering di sebut Kunci Makrifat atau di sebut visualisasi atau bayangkan.
Untuk Ilmu Membuka Mata Batin :
- Yang ke-1 :
Kunci Sirr pada fikiran :
Bayangkan dan rasakan kita menyatu dengan Allah.
-Yang Ke-2 :
Kunci Sirr pada fikiran :
Bayangkan embun Allah membasuh mata dan mata hati kita, membersihkan sampai sebersih- bersih nya.
-Yang ke-3 :
Fokus pada kata Ya Ghoib Ya Batin. Kerana Ya Ghoib itu adalah nama Allah yang Maha Ghoib sehingga yang Ghoib nantinya akan terbuka. kerana Ya Batin juga nama Allah Al-Batinu yang artinya " Wahai Dzat Batin yang Mengandung Unsur Sirr atau Rahasia di dalamnya.
3.) Jangan fokus pada pengharapan untuk penglihatan ghoib. Tapi benar-benar pasrah dan ikhlas kepada Allah untuk mencari ridho Allah. Justru akan semakin cepat kita menuju penglihatan ghaib.
* KETERANGAN TENTANG SASMITA.
Segala Ilmu Itu ada SASMITA- nya kerana Sasmita adalah petunjuk jika mata batin kita sudah terbuka. Kerana itulah dalam setiap keilmuan dari aku selalunya menggunakan teknik meditasi, kerana cara itulah satu-satunya jalan agar kita boleh menangkap Sasmita(isyarat).
Sasmita dari tiap-tiap orang berbeza, juga tiap-tiap ilmu dari 3 ilmu tersebut juga akan memiliki Sasmita yang beza dan jika saat pertama kali kita melihat penglihatan gambaran Sasmita, ulangi sampai meditasi esoknya sampai ada Sasmita/isyarat lagi. Setelah itu baru di test ilmu tersebut..
CARA TES ILMU TERSEBUT.
(TES SETELAH DAPAT SASMITA)
* Untuk Ilmu Ke-1 :
Pejamkan mata baca 3x tahan nafas. Niat ( niat melihat si A ) Lalu di baca sebanyak- banyaknya dalam hati sampai tembus. Biasanya tidak lama juga pasti tembus penglihatan tersebut.
* Utk Ilmu Ke-2 :
Pejamkan mata baca 11x tahan nafas. Niat (niat melihat energi ilmu si A ). Lalu di baca sebanyak- banyaknya dalam hati sampai tembus. Biasanya tidak lama pasti akan tembus penglihatan tersebut.
* Untuk Ilmu Ke-3 :
Pejamkan mata baca 11x tahan nafas. Niat ( niat melihat alam Jin/ghaib ). Lalu di baca sebanyak- banyaknya dalam hati sampai tembus. Biasanya tidak lama pasti akan tembus penglihatan tersebut.
Untuk masing-masing ilmu cara testnya sama. Niat harus jelas , jadi nyatakan niat kita dengan kata-kata ( niat saya... ) Terserah di isi apa niatnya.
FUNGSINYA :
* Fungsi untuk ilmu membuka mata batin.
- Melihat Keberadaan Seseorang.
- Melihat Keberadaan Benda.
- Melihat Energi Keilmuan Seseorang.
- Melihat Energi suatu Amalan Ilmu yg Akan Di Amalkan.
- Melihat Alam Jin.
- Melihat tempat Meski keadaan yg Jauh.
- Meminta Gambaran Tentang Petunjuk Ghaib.
- Istikaroh Ghaib, biasanya dapat gambaran langsung.
- Munajat keilmuan Ghaib kepada Allah. Biasanya kita akan mendapat amalan Ilmu yang sesuai niat kita.
- Terbuka rahasia- rahasia yang tidak kita ketahui.
- Semakin lama dan padat kita mengamalkan ilmu tersebut, maka mata batin juga makin tajam. Sehingga makin peka menangkap getaran ghaib.
- Dan lain- lain sesuai niat kita yang ada hubungannya dengan Ilmu Ghaib.
* Untuk test pertama kali sesudah dapat Sasmita, misalnya untuk Ilmu Ke-2 :
BACA :
SHIDIQUL GHUYUB BISIRRULLAH. 11x tahan nafas.
Lalu baca dalam hati ( niat saya melihat energi ilmu Tok Badai). Lalu baca : SHIDIQUL GHUYUB BISIRRULLAH, sebanyak- banyaknya dalam hati sampai nanti ada gambaran tentang energi Ilmu aku. Atau niat boleh diganti ( niat saya melihat leberadaan pusaka/ keris. Maka nanti akan ada gambaran tentang aku.
Penglihatan nanti pasti nampak, tetapi tingkat keberhasilan tergantung ketajaman mata batin kita. Kerana itu latih terus dan istiqomah, kerana saat melatih ilmu tersebut, saat itulah kita benar-benar mendekat menuju Allah.
Ke tiga- tiga ilmu tersebut termasuk ilmu Allah, kerana ketika kita memohon kepada Allah untuk ilmu tersebut secara otomatik kita juga mendekat kepada Allah…..
SELESAI....
SEKIAN DAHULU....
QUL HU ALLAHU AHAD. LAA ILAHA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZ ZALIMIN. LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH...
Seperti biasa ambil sisi positif dari keilmuan dan cerita ini, yang negatif jangan diambil. Kekuatan yang tidak bisa ditandingi adalah, kekuatan daripada Allah s.w.t. Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yang tidak berkenan di hati para sahabat-sahabat semua, aku. TOK PENJEJAK BADAI, dengan merendahkan diri memohon maaf....
TERIMA KASIH......
OLEH:
TOK PENJEJAK BADAI.


16 comments:

  1. izinkan dgn ikhlas menghalalkan ilmu ini utk diamalkan

    ReplyDelete
  2. Qobiltu Ijazah

    ReplyDelete
  3. Mohon diralat!!! Setelah uraian itu SELESAI. Dibawah ada uraian QULHU ALLAHU.... SUdahlah salah ejaannya (mestinya QULHUWALLAAHU). Yang fatal adalah kenapa malah QULHUALLAHU HARI MINGGU. Ini penghinaan, penyelewengan AlQur'an. Teman2 muslim tolong cermat dong dan sikapi

    ReplyDelete
  4. Asallamu alaikum ,sblumnya saya mnta mohon ijin utuk mngamalkannya ,,kalo perlu mnta dibimbing

    ReplyDelete
  5. Qobiltu... Saya terima pengijazahannya untuk dipelajari dan amalkan. Terimakasih.

    ReplyDelete
  6. Qobiltu, saya ijin mengamalkan 🙏

    ReplyDelete

About

Popular Posts