Trending

Saturday 13 October 2018

KEASLIAN BULOH BERTEMU RUAS




...............KEASLIAN BULOH BERTEMU RUAS "...............
Assalam.....sahabat2 yg aku hormati semua,tak kira dimana pun berada,baik dari dunia nyata mahu pun sahabat2 dari dunia ghaib.
Segala puji syukur kehadirat Allah swt.Selawat senantiasa dihatur keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw.
Dgn mengharap ridho Allah swt dan dgn kerendahan hati yg paling dalam,izinkan aku yg miskin ilmu dan doif ini bebagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk dikongsi bersama para sahabat2 semua.Insya Allah.....
Aku beri nasihat kepada sahabat2 semua,terutama sekali ahli2 Tok Badai.Berhati2lah sekiranya mahu membeli barang2 mistik atau geliga,buntat,mustika atau yg lain2nya.Sebab jika sahabat2 tidak biasa atau tidak mampu untuk scan satu2 barang itu,tanyalah dulu kepada orang2 yg ahli dalam bidang ini.
Sebabnya,barang2 ini mudah di duplicate dgn barang2 yg sebegini.Bermacam2 cara orang boleh membuatnya,dgn niat untuk mengaup untuk dari jalan menipu.Disini,aku kasi contoh tentang Buloh bertemu ruas.
Ruas kanan tu ruas buluh asli,ruas kiri tu adalah ruas tipu yang menyerupai asli..buluh asli, tapi dicantumkan...pakai gam epoxy campur serbuk buluh, memang la gam tak lekang,layur pakai api ke, thinner ke.Pakai jarum peniti untuk kikis gam tu, baru la nampak kesan potong dan gergaji...haram jadah betul....Orang Manjung, Lumut, Perak yang mengikuti jemaah Bonda dari indera sakti untuk tarik duit dengan tarik batu, hentikanlah dari diperbodohkan oleh orang sebegini.....
BERHATI-HATILAH....
NASIHAT DARI :
TOK PENJEJAK BADAI.

2 comments:

  1. Gambar buluh yg atas betul cuma sebelah kanan sebelah kiri kena kikis pakai pisau,antara ciri2 yg asli tkde sebelah besar sebelah kecik ianyq sama rata.

    ReplyDelete
  2. Saya ada baru jumpa kt rumah sy..apa2 boleh wasap 0196885797 1 batang 2 temu ruas

    ReplyDelete

About

Popular Posts