Trending

Friday 30 December 2016

Rahsia Huruf Alif Lam Mim



........." RAHSIA HURUF ALIF LAM MIM "..........
Assalam.....sahabat2 yg aku hormati semuanya, tidak kira di mana jua berada. Baik dari dunia nyata mahu pun sahabat dari dunia ghaib. Segala puji syukur kehadirat Allah swt. Selawat senantiasa dihatur keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Dgn mengharap ridho Allah swt. Dan dgn kerendahan hati yg paling dalam, izinkan aku yg miskin ilmu ini berbagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk dikongsi bersama sahabat2 semua. Insa Allah...
Kita sering membaca al Quran yg bermula dari Surah al Baqaroh sehingga surah yg terakhir iaitu Surah al Ikhlas. Tetapi, pernah kah kita bertanya mengapa ALIF LAM MIM di jadikan ayat atau huruf pertama dalam al Quran setelah Surah al Fatihah..?
Lalu mengapa al Fatihah dan ALIF LAM MIN berada di surah pertama dan diawal surah kedua dalam al Quran, padahal wahyu yg pertama kali turun adalah surah al Alaq : 1-5 ?
Ketika aku di pondok, aku pernah membaca kitab kuning (tak ingat kitab apa), bahwa jalan hidup yg harus kita jalani di dunia mulai dari pertama dilahirkan sampai dgn meninggal ada dalam al Quran. Mulai dari kewajiban yg harus kita lakukan ketika pertama kali kita dilahirkan, kewajiban yg harus kita lakukan ketika tumbuh menjadi anak2, remaja, dewasa sampai dgn meninggal dunia termaktub dalam al Quran pada Juz 1-30.
Jalan hidup yg harus kita lalui berdasarkan atas surah al Fatihah yg mana sebagai induk dari al Quran. Lalu setelah itu, kita mengikuti alur jalan dari Juz yg terkandung dalam al Quran. Sebagai contoh ketika kita berumur 20 tahun, maka alangkah baiknya kita mempelajari Juz 20 dari al Quran itu sendiri. Kerana hal2 yg akan kita hadapi, kewajiban yg harus kita lakukan pada usia 20 tahun terdapat dalam al Quran dalam Juz ke 20. Begitu juga seterusnya.
Lalu bagaimana seandainya umur kita sudah lebih 30 tahun, sedangkan dalam al Quran sendiri hanya terdapat 30 Juz..?
Maka saat itulah, masa kita untuk mengamalkan semua yg telah kita pelajari dari Juz 1-30 dari al Quran. Kerana banyakkan dari manusia, mendapat ujian kehidupan yg paling banyak pada usia 1-30 tahun. Kerana pada masa itu, manusia mendapat banyak ujian nafsu, harta dan segala macam godaan.
Lalu apa salah satu rahsia dan kekuatan dari "ALIF LAM MIM", sehingga dijadikan sebagai ayat pertama dari surah al Baqaroh.?
Ketika kita baru dilahirkan di dunia ini, ternyata Allah s.w.t. menginginkan kita mempelajari " ALIF LAM MIM ". Kerana itulah 3 macam pilihan jalan kehidupan manusia di dunia. " ALIF LAM MIM " terdiri dari huruf2 Mutasyabihat yg mana 3 huruf ini mempunyai kandungan makna yg sangat dahsyat.
Huruf pertama,iaitu " ALIF " menJelaskan manusia yg pada masa hidupnya,berada pada jalan yg lurus sebagaimana huruf " ALIF " tersebut.Iaitu,manusia yg selalu mentaati segala perintah Allah s.w.t. dan Rasul-NYA, menjaga hawa nafsunya, mulai dari pertama dia dilahirkan sampai dgn meninggal dunia.Yg mana jalan hidupnya selalu diridho'i oleh Allah s.w.t. sehingga surga Firdaus selalu menantikan manusia2 seperti ini.
Huruf kedua, iaitu " LAM " menjelaskan manusia yg jalan hidupnya seperti huruf "LAM ", ketika dia baru dilahirkan dia berada dijalan yg lurus. Tetapi setelah menjalani tahapan kehidupan, ketika dia tumbuh menjadi anak2, remaja, dewasa dan sebelum meninggal dunia dia telah berbelok kekiri, dia meninggalkan semua kewajiban, tidak mentaati Allah s.w.t. dan Rasul-NYA. Dia melupakan jalan kehidupan yg seharusnya dia lalui. Jalan lurus yg sudah diberikan oleh Allah s.w.t. sebelum dan ketika dia dilahirkan di bumi melalui hidayah-NYA. Dan Malaikat Malek pun sudah siap menunggunya dipintu neraka. Naudzubillah min dzalik.
Huruf ketiga, iaitu " MIM " menjelaskan manusia yg jalan kehidupannya seperti huruf " MIM ". Dia berputar2 dalam kehidupannya mencari kebenaran, tapi diakhir tahapan pencariannya dia menemukan jalan lurus. Yg mana ketika dia baru dilahirkan, dia berada dijalan yg lurus. Tetapi ketika dia tumbuh dan beranjak dewasa dia berputar2 sendiri dalam kehidupannya mencari jalan kebenaran sejati. Dan akhirnya dgn izin Allah s.w.t. diakhir pencariannya, dia menemukan jalan yg diridho'i oleh Allah s.w.t. Dan surga pun siap menerimanya.
Lalu jalan kehidupan manakah yg akan kita pilih....?
Jalan kehidupan seperti : ALIF " kah, " LAM " kah atau " MIM " kah....?
Semoga kita selalu dijalan yg benar dan terhindar dari jalan kehidupan seperti huruf " LAM ".AMIN...YAA ROBBAL ALAMIN.
.........." ILMU KUNCI LAM JALALAH "..........
Apa itu Lam Jalallah?LAM JALALAH adalah simbul LAM kembar dalam tulisan " ALLAH " mari kita kupas bersama.
Sebenarnya LAM JALALLAH itu sendiri singkatan dari " LA HAULA WA LA QUATA ILLA BILLAH " yg berarti " Tidak Ada Daya Dan Upaya Dan Tidak Ada Kekuatan Kecuali Dgn Bantuan Allah."
Sedangkan Jalallah itu sendiri adalah Kebesaran Allah, maka LAM JALALAH adalah lambang Kebesaran Allah. Didalamnya terkandung rahsia Asma Allah Al Jalal yg berarti Maha Tinggi dan Al Jalil yg berarti Yg Maha Agung dan Mulia.
Rasulullah s.a.w. bersabda :
" LA HAULA WA LA QUWWATA ILLA BILLAH " adalah salah satu dari sekian banyak perbendaharaan surga." (HR.an Nasa'i)
Abu Dzar Al Ghifari berkata :
" Aku dibimbing olehnya untuk selalu mengucapkan LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH, kerana kalimat ini adalah simpanan perbendahaan yg diletakkan di bawah Arsy Allah." (HR.Ahmad)
Ramai dari kita tidak mengetahui dan tidak mahu tahu.
Sebenarnya umat ini telah mendapatkan warisan spiritual yg dgnnya tidak perlu mengeluarkan belanja satu sen pun. Simbul ini hanya satu2nya kerana itu adalah sifat-NYA yg Maha Esa. Dgn-NYA kita mendapatkan nikmat dan anugerah yg tiada terkira.
LAM JALALAH....Pecahan daripada Rahsia ALLAH, ADAM DAN MUHAMMAD. Dikatakan LAM JALALAH mempunyai banyak kegunaan yg di antaranya adalah :
1.) Untuk memagar kawasan daripada sebarang kezaliman zahir dan batin.
2.) Untuk mengikat makhluk ghaib.
3.) Untuk mengunci pergerakan musuh.
4.) Untuk memukau lawan.
5.) Untuk mengunci dan membuang penyakit.
6.) Untuk memulihkan santau.
7.) Untuk pagar diri dari sebarang kezaliman orang dan makhluk yg hasad.
Dan bermacam lagi.
Tetapi ada satu kunci LAM JALALAH iaitu Iman dan Taqwa dan Ridho.
Selalunya pengamal LAM JALALAH mengunaannya untuk Makhluk halus dan sebagainya (lebih kepada urusan duniawi) tetapi lupa bahwa LAM JALALLAH sepatutnya digunakan untuk membersihkan diri sendiri daripada sifat2 MAZMUMAH....Inilah INTI UTAMA pelajaran LAM JALALAH...
Apa yg perlu kita fahami bahwa setiap huruf ada " ENERGI " berbeza. Contohnya bacaan ayat2 Muqattaat seperti ALIF LAM MIM, KAF HAA 'AIN SHOD. HA MIM 'AIN SIN QOF dan lain2nya.
Huruf2 ini mempunyai kekuatan dan energinya yg tersendiri, sehinggakan apabila kita merukyah pesakit dgn hanya membaca huruf2 Muqatta'aat itu pun cukup untuk menggegarkan Jin gangguan didalam tubuh badan pesakit. Ilmu LAM JALALLAH ini sebenarnya ada kaitan dgn rahsia insan, rahsia asal kejadian insan sejak dari sebelum alam benih lagi. Ada kaitan dgn rahsia huruf2 hija'iyyah, ada kaitan dgn energi alam semesta, ada kaitan dgn rahsia BISMILLAH.
Perlu di ketahui, LAM JALALAH ini ada kunci ' buka ' dan ' tutup 'nya. Oleh itu, pada sesiapa yg mengetahui, maka ilmu kunci LAM JALALAH ini boleh dibuka. Begitulah juga aku lakukan kepada sahabat2 yg ingin membuka simpul2 kunci(Latifah Boleh dikatakan sebenarnya lambang LAM JALALAH ini memenuhi pada tubuh insan. Dan kesimpulannya LAM JALALAH ini ada pada diri tiap2 insan yg mengenal dirinya.
"WA FI ANFUSIKUM AFALA TUBSIRUUN."
" Dan pada diri kamu, tidakkah kamu perhatikan...." (adz dzariyyat:21)
" Barang siapa yg mengenal dirinya maka kenallah dia akan Tuhannya"
Tuhan yg mana...?? pilihan ditangan kita, sama ada hendak bertuhankan hawa nafsu atau nak bertuhankan Allah s.w.t.
" Dan barang siapa yg mengenal dirinya, maka binasa lah ia...."
Mengapa binasa..? Kerana dia akan mendapati sesungguhnya :
" LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH."
"Tiada daya dan upaya melainkan dgn hanya izin Allah."
Ilmu LAM JALALAH ini banyak diperktikkan di kebanyakan Tarikat di seluruh atau serata dunia. Mereka mengatakan ilmu LAM JALALAH ini, kira sama level dgn ilmu ASMA SUNGAI RAJA tingkat 1. Tetapi ilmu LAM JALALAH ini nampak lebih simple lagi praktikal. Siapa2 boleh mengamalkannya.
1) PEMAGARAN DI DALAM PERUT LAM JALALAH.
CARA2NYA :
1.) Baca dalam keadaan tahan nafas sambil membayangkan diri diselubungi atau diselingkari cahaya.
2) ZIKIRNYA ADALAH :
a.) - YA ALLAH.7x.
b.) - YA QUDDUS 7x.
c.) - YA SALAM 7x.
d.) - Letak kedua jari telunjuk di kening kiri dan kanan.
e.) - Baca ayat tersebut dalam keadaan tahan nafas 3x.
f.) - Tarik nafas sekali dan geserkan jari telunjuk kanan mengelilingi kepala hingga sampai ke posisi asal.
g.) - Jari telunjuk kiri tak perlu bergerak.
h.) - Ayat nya :
" BISMILLAHIILLADZI LA YAD DURRU MA'AS MIHI SYAIUN FIL ARDI WALA FIS SAMA I WAHUWAS SAMIUL ALIM."
ayat terakhir dari Bismillah 5.
Bayangkan pelindung seluruh tubuh, terlihat selaput cahaya terang mengelilingi tubuh seperti jala. Pagar inilah yg aku gunakan setiap kali berhadapan dgn makhluk2 halus atau makluk2 ghaib.
2.) PAGARAN GHAIB LAM JALALAH.
1.) Setiap selepas sholat buat pagaran ghaib LAM JALALAH.
2.) Letak ibu jari kat bahu kanan YA HAYYU.
3.) Bahu kiri LAA YAMUT.
4.) Pusat YA QOYYUM.
CARA RITUALNYA :
Di tulis dgn mengunakan ibu jari kanan mulai dari bahu kanan dgn menyebut " YA HAYYU " kemudian di bawa turun ke kiri mengelilingi pusat dgn menyebut " YA QOYYUM " dan terus di bawa ke bahu kiri dan sebut " LAA YAMUT " dan tekankan kuat sedikit di bahu kiri untuk mengunci LAM JALALAH ini.
Sambil duduk bersila di atas sejadah lakukan ritual ini dgn tahan nafas selepas itu ucapkan ALHAMDULILLAH.
Fungsi ilmu ini untuk pagaran serangan ghaib. Sangat sesuai bagi mereka yg terjun ke dunia paranormal atau perawat. Sila buktikan keampuhannya.
Salam ta'dzim buat sahabat2, semoga segala pemahaman ilmu Allah, bisa menjadikan kita semua rendah hati/diri di hadapan NYA. Hanya Allah sahaja yg berhak berdiri.
Seperti biasa,ambil sisi positif dari ilmu ini, yg negetif jgn di ambil. Kekuatan yg tak bisa di tandingi adalah kekuatan daripada Allah s.w.t. Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yg tak berkenan di hati para sahabat2 semua, aku. TOK PENJEJAK BADAI, dgn rendahkan diri memohon maaf kepada sahabat2 yg aku hormati semua.
Untuk sahabat2 ahli Tok Penjejak Badai yg ingin mengamalkan ilmu ini dan mahu di ijazahkan, silahkan di baca seperti berikut adab2nya ijab kabul :
BISMILLAH....QOBILTU...saya terima dgn sempurna pengijazahnya. Mohon izin TOK PENJEJAK BADAI untuk mengamalkan untuk pribadi dan Insya'allah juga keluarga dan Masyarakat. Insya allah.....
Dgn cara ini, maka sempurnalah ijazahnya dan boleh di amalkan ilmu ini.
Untuk yg bukan ahli, jika ingin mengamalkan ilmu ini, kenalah minta izin dari Tok Badai untuk di ijazahkan ilmu ini.
TERIMA KASIH.......
DI IJAZAHKAN OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.




6 comments:

  1. Dengan minimal deposit 10.000, kalian bisa mencoba keberuntungannya bersama dengan kami
    segera add pin bb kami D87604A1, ditunggu ya di D3W4PK**

    ReplyDelete
  2. qobiltu tuan penjejak badai

    ReplyDelete
  3. Qobiltu Ijazah Tok Penjejak Badai

    ReplyDelete
  4. Qolbitu ijazah Tok Penjejak Badai

    ReplyDelete

About

Popular Posts