Trending

Wednesday 28 December 2016

Khasiat Surah Al Fiil



KHASIAT SURAH AL FIIL.
Surah Al-Fill :
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
أَلَمْ تَرَ‌ كَيْفَ فَعَلَ رَ‌بُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ
أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ
وَأَرْ‌سَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرً‌ا أَبَابِيلَ
تَرْ‌مِيهِم بِحِجَارَ‌ةٍ مِّن سِجِّيلٍ
فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَّأْكُولٍ
Surah Al-Fill (Bahasa arab : الفيل, Al-Fil, " Gajah")
Allah Jalla wa ‘Ala menurunkan suatu surat di dalam Alquran yang mengisahkan tentang suatu kejadian di masa lalu. Masa menjelang kelahiran Nabi kita yang mulia, Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam. Surat ini Allah namakan dengan surat al-Fil yang artinya gajah.
Surat al-Fil adalah surat Makiyah, yakni surat yang diturunkan sebelum Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam hijrah ke Madinah. Surat al-Fil mengisahkan tentang seorang Gubernur Yaman yang bernama Abrahah yang hendak menghancurkan Ka’bah. Saat itu Yaman merupakan bagian dari Kerajaan Habasyah yang beragama Nasrani.
Allah Ta’ala berfirman kepada Nabi Muhammad :
أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصحْابِ الْفِیلِ (Apakah kamu tidak memperhatikan bagaimana Tuhan-mu telah ertindak terhadap tentara bergajah)? yakni memperhatikan atau .melihat dengan mata hatimu wahai Muhammad.
Dalam menjawab pertanyaan ini kita dapat menjumpainya dalam point ini bahwa ayat ini ingin mengambil pengakuan; Allah Swt bertindak demikian dalam menghadapi bala tentara Abrahah :
" Wahai Rasul! Engkau yang merupakan utusan dan orang kepercayaan kami serta berusaha di jalan Kami pasti akan mendapatkan pertolongan Kami dan sekali-kali engkau tidak boleh takut terhadap musuh-musuhmu."
Khasiat Surah Al-Fill untuk mencegah terkena suatu penyakit
Bacalah Surah Al-Insyirah dan Surah Al-Fiil masing-masing 3x setiap habis sholat Subuh dan sholat Ashar, niscaya tidak akan tertimpa suatu penyakit apapun.
Adapun Khasiat surah Al-Fill yang lain adalah :
1.) Apabila Surah Al-Fiil dibaca bersama Surah Al-Insyirah sesudah melakukan sholat subuh, yaitu pada rakaat pertama, setelah membaca Surah Al-Fatihah baca surah Al-Fiil, niscaya tidak ada tangan jahat yang dapat menjamahnya. Hanya syaratnya harus dilakuka secara rutin (istiqamah) dan terus menerus (mudawamah).
2.) Apabila dibaca di dalam pertempuran, Insya Allah musuh akan lari dengan sendirinya karena dibayang-bayangi oleh perasaan takut yang mencekam. Lebih utama bila pemimpin pasukan tempur bersama-sama anak buahnya membaca surat ini.
3.) Apabila ditulis pada (pecahan genting atau atap) waktu menulisnya dalam keadaan suci, lalu ditanam dirumah musuh yang dzalim (menanamnya ditempat yang tidak dipijak) maka rumah itu setiap saat seakan-akan dilempari batu sehingga menyebabkan orang yang dzalim tadi tidak sanggup tinggal dirumahnya. Keadaan seperti ini terus berlangsung selama pecahan genting tersebut belum diambil
Adapun Khasiat surah Al-Fill yang lain adalah
CARA AMALANNYA :
1.) Dibaca 20x selama 7 hari akan disampaikan hajat yang pelik dan ganjil.
2.) Dibaca 1,000x selama 40 hari akan dimurahkan rezeki dan disampaikan hajat.
3.) Dibaca 30x selama dalam tahanan akan segera dibebaskan.
4.) Dibaca 13x jika tersesat dalam hutan akan balik ke pangkal jalan.
5.) Dibaca 1,000x selama 10 hari jika selama hidupnya dibenci orang nescaya akan dikasihi.
6.) Dibaca 170x pada makanan atau gula-gula atau minyak wangi diberi pada wanita atau isteri dengan izin Allah Subhanahu wa Ta'ala dikasihi dan disayangi.
7.) Dibaca dalam solat sunat qabliah Subuh 2 rakaat selepas Fatihah, surah As-Syarh (Alam Nasyrah) dan Al-Fiil dengan izin Allah tangan musuh tidak akan sampai pada kita dan terhindar dari penyakit buasir.
Untuk itu kita di wajibkan untuk saling tolong menolong dan menghindari rasa iri hati dan dengki, tidak akan pernah disuka oleh orang lain apalagi oleh Allah SWT.
Semoga dapat bermanfaat untuk kita semua dan dapat memberikan kita semangat untuk terus memperbaiki ibadah kita kepada Allah SWT.
Sebenarnya ini adalah ilmu yang aku ingin kongsikan melalui pengalaman sahabat aku, Saudara Raflis Sabirin (semoga Allah memberi ganjaran setimpal atas ilmu yang dikongsikan). Beliau
telah berkongsi pengalaman beliau merawat kanser selama 27 tahun dengan menggunakan ayat-ayat Al-Quran, terutama dari Surah al-Fil.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَـبِ الْفِيلِ
أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِى تَضْلِيلٍ
وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبَابِيلَ
تَرْمِيهِم بِحِجَارَةٍ مِّن سِجِّيلٍ
فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَّأْكُولِ
Maksudnya :
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
1.) Tidakkah engkau mengetahui bagaimana Tuhanmu telah melakukan kepada angkatan tentera (yang dipimpin oleh pembawa) Gajah, (yang hendak meruntuhkan Kaabah)?
2.) Bukankah Tuhanmu telah menjadikan rancangan jahat mereka dalam keadaan yang rugi dan memusnahkan mereka?
3.) Dan Dia telah menghantarkan kepada mereka (rombongan) burung berpasuk-pasukan.
4.) Yang melontar mereka dengan batu-batu dari sejenis tanah yang dibakar keras.
5.) Lalu Dia menjadikan mereka hancur berkecai seperti daun-daun kayu yang dimakan ulat.
Demikian mukjizat ayat-ayat suci Al-Quran. Jika diletakkan di sebuah gunung, nescaya gunung akan hancur lenyap kerana takut kepada Allah. Demikian juga jika diletakkan atas apa-apa penyakit, nescaya penyakit tersebut akan hancur dan lenyap.
CARA PENGAMALAN :
Selepas solat lima waktu, bacalah Surah Fatihah 1x sekali, diikuti Surah Al-Ikhlas 3x (tiga kali), Selawat ke atas Nabi 3x (tiga kali) lalu teruskan membaca Surah al-Fil. 21x.
Setiap kali baca Surah Al-Fil, hendaklah tiup dan hembuskan pada tempat penyakit kanser tersebut.
Setiap kali menghembuskan nafas, hendaklah niat/ ingat maksud dalam hati, supaya Allah hancur lenyapkan penyakit kanser tersebut sebagaimana hancur dan lenyapnya pasukan tentera bergajah seperti dalam ayat terakhir Surah Al-Fil itu.
Lakukan 21 kali bacaan dan tiup selama 21 hari selepas solat lima waktu.
Dan sekiranya penyakit kanser itu berada dalam organ badan seperti di dalam usus, limpa, buah pinggang dan di dalam kepala, maka caranya seperti tersebut di atas itu juga. Cuma tambahannya hendaklah tarik nafas perlahan-lahan seakan-akan kita memasukkan amalan surah itu ke dalam tubuh badan, teruatamanya ke tempat kanser tersebut. Lakukan tarik nafas tersebut sehingga 21 kali juga selama 21 hari setiap lepas solat lima waktu.
Lakukan dengan penuh keyakinan dan sabar.
Harus diingat, yang menyembuhkan ialah Allah Taala. Ayat Al-Quran tersebut hanya sebagai asbab atau wasilah untuk mencapai maksud.
Tolong sebarkan ilmu ini semoga dapat di menfaatkan kepada yg memerlukan. Aamiin Ya Rabbal 'Alamiin.....
Selamat beramal sahabat2ku.....
TERIMA KASIH....
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.

1 comment:

  1. Dengan minimal deposit 10.000, kalian bisa mencoba keberuntungannya bersama dengan kami
    segera add pin bb kami D87604A1, ditunggu ya di D3W4PK**

    ReplyDelete

About

Popular Posts