Trending

Saturday 11 November 2017

TERGAMAKNYA MENGKAFIRKAN AYAHANDA DAN IBUNDA RASULLULLAH


TERGAMAKNYA MENGKAFIRKAN AYAHANDA DAN IBUNDA RASULLULLAH..
APA UNTUNGNYA MEREKA ?

Saya diminta oleh orang dalam utk memberi sedikit keadaan tentang ayahanda dan ibunda baginda Rasulullah solallahualai hiwaalihisahbiwasalam yg mana suatu kejadian ghaib yg berlaku tidak boleh saya ceritakan disini.
...
Nabi Muhammad Saw bagi mereka Nabi-nabi dan Rasul serta Umatnya,sebahagian dr rukun Iman. Hinggakan Nabi Adam As bertawasul atas Nama Beliau nama Rasulullah ,sehingga permohonan ampunya diterima Allah Swt. Cuba bayangkan Nabi Muhammad Saw,belum di lahirkan,apa lagi syari’at Nabi Muhammad Saw, lalu Nabi adam diampuni Allah Swt,

Hanya karana yakin dan percaya bahawa Muhammad itu Nabi dan Rasul-Nya. Cuba Bayangkan dari garis keturunan mana kedua orang tua Rasulullah ?

 Jalur keturunan beliau Nabi Muhammad Saw dari Nabi Ismail dan Nabi Ibrahim. Dan mereka MenTauhidkan Allah,bukan penyembah berhala.

Bagaimana kalian katakan Ayahanda Rasulullah dihukum kafir ? Baginda saja belum dilahirkan.Bagaimana kalian sanggup meletakan Ibunda Nabi sebagai kafir.
Ibundanya meninggal Nabi masih kanak-kanak dan Syari'at Islam yang disampaikan atau diperuntukan Nabi Muhammd Saw setelah beliau dewasa.
Kalau mereka mengkafirkan kedua orang tuanya,maka Rasulullah pun sejak umur 25 tahun pun digelar kafirlah ?...Astagfirullah !,apakah tidak terfikirkah kalian sama sekali bahawa Rasulullah dan kedua orang tuanya dan Atuk neneknya semua Ahlul tauhid ? dari garis keturunan Nabi Ismail as dari Nabi Ibrahim as.

Kesian sungguh pengikut dan aliran wahabi yang masih saja berpendapat kedua orang tua Rasulullah ,dihukum kafir..sangat menghinakan dan merendahkan Rasulullah dan keluarganya,sampai memperingati kelahiran Rasulullah Saw diharamkan, menyanjurkannya diharamkan,tempat kelahiranya dimusnahkan.

Sampai Kitab Al-Qur’an Yang diterima Rasulullah Saw pun tidak boleh dicium,tidak boleh diperingati sejarahnya Al-Qur'an diturunkan..tidak boleh membaca SODAQOLLAHU’AZIEM ‘ ( Maha Benar Allah dengan segala Firman-Nya )
Mereka menyamakan orang tua Nabi Ibrahim,yang jahiliyah penyembah lata dan Uza kepada kedua orang tua Rasulullah Saw. Tapi itupun kita tetap hati -hati berserah diri kepada Allah akan hakikat sesungguhnya dalam peristiwa Nabi Ibrahim as kepada Ayahandanya.

Untuk itu wahai Wahabi kembalilah ke Pangkuan Ahlussunah Wal-Jama’ah sebagaimana yang diperintahkan Rasulullah Saw ,dan ikuti Al-Ulamak Warisatul Ambiya..jangan membawa kesan islam dgn cara teroris,Islam itu Rahmatan lil alamin.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts