Trending

Tuesday 7 November 2017

ARAB SAUDI PART 5




BISMILLAH
757 ZILLIONS
ARAB SAUDI PART 5
...
"PIAGAM ABDUL AZIZ"
"REBUTAN DAN PEREBUTAN TAHKTA"
CANTAS MENCANTAS
YANG TERSIRAT
YANG TERSIAT
YANG TERSIUT
YANG TERPIUT
YANG TERKIUT
Negara Arab Saudi terkenal dengan keluarga Saud. Semua orang kenal tentang Raja Arab ni. Tapi ramai yang tak tahu tentang “Piagam Abdul Aziz”. Raja Abdul Aziz menulis “selama mana anak-anak saya masih hidup, kuasa pemerintahan tidak akan berpindah kepada cucu-cucu saya”.
Ini yang sangat penting untuk kita research. Kenapa penting sangat keturunan Raja Arab ni..?? Ya... Ia sangat penting kerana berkaitan dengan hadis Nabi Saw tentang akhir zaman. Tampuk pemerintahan Arab ni adalah tanda2 akhir zaman. Penting untuk kita ketahui.
Selepas kematian Raja Abdul Aziz, kuasa jatuh ke generasi kedua Abdul Aziz. Bermula dari Saud bin Abdulaziz, kemudian Khalid bin Abdulaziz, kemudian Faisal bin Abdulaziz, kemudian Fahd bin Abdulaziz, kemudian Abdullah bin Abdulaziz dan sekarang Salman bin Abdulaziz.
Mengikut banyak sumber dari media Arab sendiri mengatakan Raja Abdul Aziz mempunyai 22 orang isteri dan 45 orang anak. Sehingga tahun 2015, masih ada 25 orang anaknya yang masih hidup termasuk lelaki dan perempuan.
Pada tahun 2015, Muqrin bin Abdulaziz dilantik menjadi Putera Mahkota. Siapa Muqrin..? Muqrin adalah pengganti Raja Salman jika beliau meninggal dunia. Muqrin adalah anak Raja Abdul Aziz dengan isterinya yang ke 18 bernama Baraka Alyamaniyah.
Ok faham setakat ni dulu..
Kenapa kita sebut Muqrin. Kaitan yang saya nak bawa ialah Putera Arab yang meninggal dalam kejadian helikopter terhempas ialah Mansour bin Muqrin bin Abdul Aziz.
Jika Raja Salman meninggal, kuasa akan berpindah kepada Muqrin. Secara umum kita tahu tidak akan ada anak Abdul Aziz yang akan mewarisi takhta selepas Muqrin. Semua anak Abdul Aziz dah tua belaka. 5 atau 10 tahun lagi tiada dah generasi kedua Abdul Aziz.
Jadi.. Jika kuasa berpindah ke generasi ketiga iaitu cucu Abdul Aziz, sudah pasti kesemua anak Raja-Raja yang pernah memerintah akan menuntut hak. Jika Muqrin yang berkuasa masa tu sudah pasti yang paling layak adalah anaknya. Salah seorang anaknya yang paling layak ialah Mansour.. Nampak game mereka..?
Pastinya Amerika dan sekutunya akan memastikan bakal pewaris tahta negara tersebut sebulu dengannya. Amerika sudah pasti tidak mahu kehilangan sekutu utamanya itu. Menguasai Arab Saudi bermakna menguasai seluruh dunia Islam dan yang lebih penting ialah akan dapat memastikan keselamatan kewujudan negara Israel..
Siapakah pilihan Amerika..??
Siapa lagi kalau bukan Al Waleed Bin Talal Bin Abdul Aziz. Tapi bapanya tidak pernah jadi raja. Bolehkah beliau memerintah. Itu nanti aku sambung sebab syarat nak jadi Raja bukan perlu bapa jadi raja dulu...
 

1 comment:

  1. Dengan minimal deposit 10.000, kalian bisa mencoba keberuntungannya bersama dengan kami
    segera add pin bb kami D87604A1, ditunggu ya di D3W4PK**

    ReplyDelete

About

Popular Posts