Trending

Monday 20 November 2017

Nasihat Ambo Buat Pemilik Rumah Bina Atas Tanah Sendiri


Nasihat Ambo Buat Pemilik Rumah Bina Atas Tanah Sendiri

Jika anda sebagai pemilik rumah, jangan terlalu lepas tangan kepada pihak pembina rumah. Rumah yang dibina itukan aset anda, rugilah jika laburkan puluhan ribu ringgit ataupun ratusan ribu ringgit dan lebih-lebih lagi yang dilaburkan itu melalui pinjaman perumahan tetapi hasilnya terbengkalai saja.

Anda perlu juga ambil sedikit masa untuk turun melihat sendiri ketapak membuat pemantauan ataupun bertanyakan kepada pihak pembina berkaitan proses terkina rumah anda itu. Pastikan setiap bayaran yang dibuat mengikut progress kerja yang dijalankan.

Bila anda ketapak untuk melihat hasil kerja, seeloknya setlah masa dengan pihak pengurus pembina rumah anda itu. Ianya untuk memastikan anda memahami step-step pembinaan rumah selari dengan pembayaran yang telah dibuat ataupun akan dibuat.

Sekiranya ada apa-apa ketidakpuasan diantara anda dan pihak pembina, sila pastikan perbincangan dibuat sebaik mungkin terlebih dahulu sebelum keputusan dibuat bagi memastikan rumah anda itu siap dan bayaran diselesaikan seperti yang dijanjikan.


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts