Trending

Saturday 25 November 2017

Mas Idayu Selak Kain Sampai Nampak Sesuatu Buat Anda Terpana


Sebut sahaja Mas Idayu pasti semua kenal seorang bekas Mentor kepada Black dan yang tegas Mas idayu baru-baru ini menjadi viral kerana memarahi shima susulan itu beliau mendapat kecaman hebat dari netizen ini artikel penuh
PENYANYI dan peserta D’Academy Asia musim ke 3, Baby Shima berharap netizen tidak menyalahkan penyanyi Mas Idayu yang juga komentator program tersebut.
Shima atau nama sebenarnya Nor Ashima Ramli, berkata dia tidak kisah dimarahi dan menerima segala komen serta kritikan daripada penyanyi dangdut itu.
“Bagi saya, Mummy Mas Idayu marah dan komen macam itu sebab dia sayang saya. Memang patut pun saya kena marah.
“Saya tak ada masalah dan terima segala teguran. Saya harap netizen jangan salahkan Mas Idayu.
“Saya yang bersalah sebab tak ikut apa yang sudah diajarnya,” kata Shima ketika dihubungi mStar Online.
Shima diminta mengulas video Mas Idayu memarahi dia selepas melakukan persembahan pada malam konsert program tersebut.
Video yang mengundang pelbagai reaksi dan kecaman netizen itu telah menjadi tular di laman Facebook.
Ketika memberi komen Mas Idayu dengan nada tinggi bertanya apakah yang Shima buat kerana persembahan dia dilihat paling teruk berbanding perserta dari negara lain.
“Apa Shima buat malam ini? (Mummy) dengar, masuk ‘pitching’ jahanam semua,” kata Mas Idayu ketika memulakan komennya.
Rata-ratanya tidak bersetuju dengan kritikan dan komen Mas Idayu yang dianggap melampau.
Menurut Shima lagi, dia tidak dapat melakukan persembahan yang baik disebabkan tekanan dihadapinya.
“Saya tak dapat buat yang terbaik pada setiap persembahan. Ingatkan pertandingan ini boleh bawa lagu moden seperti di Malaysia.
“Tapi saya perlu menyanyikan lagu dangdut yang tidak pernah didengari dan ia memberi tekanan pada saya.
“Ini adalah kali pertama saya memasuki pertandingan yang begitu besar. Sebelum ini hanya kecil-kecilan sahaja,” ujarnya.
Program realiti nyanyian yang berlangsung di Indonesia ini sudah bermula Oktober lalu.
Selain Shima yang mewakili Malaysia, salah seorang ahli kumpulan Forteen iaitu One juga turut menyertai program itu.
Akhirnya Mas idayu tampil kenyataan berikut
Saya marah kerana sayangkan dia… Saya tahu potensi dirinya dan sudah beri segala-galanya sebelum persembahan.’
Begitulah penjelasan ratu dangdut, Mas Idayu yang sejak beberapa hari lalu, ‘panas’ apabila video yang memaparkan dirinya memarahi Baby Shima, peserta negara dalam program realiti, D’Academy Asia di Jakarta, Indonesia, hangat diperkatakan netizen.
Memberitahu BH Online, Mas Idayu berkata, dia tidak berniat memalukan Shima ketika mengulas persembahannya, sebaliknya kesal dan kecewa dengan aksi yang ditunjukkan.
“Siapa yang kenal saya tahu sikap tegas saya dalam mendidik. Ini kerana bagi saya, dia (Shima) seperti anak saya sendiri. Pasti saya berharap dia memberikan yang terbaik.
“Peminat tidak tahu, saya bersama Shima bersengkang mata sehingga jam 3 pagi sebelum konsert diadakan pada sebelah malam. Kami sama-sama berlatih untuk memberi persembahan terbaik sebagai wakil Malaysia,” katanya.
Dalam insiden itu, Shima atau nama sebenarnya, Nor Ashima Ramli, dimarahi Mas Idayu selepas mendendangkan lagu Wulan Merindu pada konsert minggu ketiga pertandingan yang membariskan peserta dari Asia itu.
Selain Shima, Malaysia diwakili seorang lagi peserta iaitu ahli kumpulan Forteen, One.
Mas Idayu yang popular dengan lagu Sengol-Sengolan Cubit-Cubitan itu berkata, dia tidak dapat berkompromi dengan apa yang disifatkannya sebagai persembahan ‘tidak menjadi’ Shima pada malam itu.
Tambahnya, duduk di kerusi hakim bersama juri dari negara lain membuatkan dirinya malu dan kecewa dengan persembahan Shima.
“Kita kena sedar peserta dari negara lain memberi persembahan yang sangat bagus dan ada kualiti tersendiri.
“Saya mahu Malaysia mampu memberi saingan dan tidak lemah,” katanya.
Mas Idayu berkata, dia marah kerana Shima mempunyai pakej lengkap sebagai penyanyi dan berpotensi pergi lebih jauh jika dia lebih fokus dalam kerjaya nyanyiannya.
Akui Mas Idayu, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk mempertahankan peserta Malaysia, namun apakan daya, Shima gagal memberikan persembahan yang baik.
“Saya sedih kerana Shima seolah-olah tidak beroleh ilmu yang saya ajar. Kalau saya sanggup bersengkang mata, dia juga perlu sama-sama menghargainya dan mampu memberi persembahan terbaik,” katanya.
Mengenai kritikan netizen terhadapnya, Mas Idayu enggan mengambil kisah dan menganggap peminat tidak tahu cerita di sebalik insiden itu.
“Tidak mengapalah… Mereka tak tahu apa yang berlaku dan ini membantu Shima popular. Pada masa sama, ia juga memperkuatkan karektor saya sebagai juri.
“Kritikan dan hentaman mereka menguatkan lagi saya sebagai juri dan misi membawa nama negara,” katanya.
sumber : HelangMerah

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts