Trending

Tuesday 7 November 2017

Makna bacaan doa qunut



Makna bacaan doa qunut
* Allah humah dini fiman hadait.
- Ya Allah berikanlah aku hidayah sebagaimana mereka yang telah Engkau beri hidayah.
...
* Wa’a fini fiman ‘afait.
- Berikan kesihatan kepadaku sebagaimana mereka yang telah Engkau berikan kesihatan.
* Watawallani fiman tawalait.
- Dan peliharalah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau peliharakan.
* Wabarikli fimaa a’tait.
- Berilah keberkatan bagiku pada apa-apa yang telah Engkau kurniakan.
* Waqinii syarramaa qadhait.
- Dan selamatkan aku dari bahaya yang telah Engkau tentukan.
* Fainnaka taqdhi wala yuqdha ‘alait.
- Maka sesungguhnya Engkaulah yang menghukum dan bukannya yang kena hukum.
* Wainnahu layadziluman walait.
- Dan sesungguhnya tidak hina orang yang Engkau pimpin.
* Walaa ya’izzuman ‘adait.
- Dan tidak mulia orang yang Engkau musuhi.
* Tabaa rakta rabbana wata’alait.
- Maha Suci Engkau wahai Tuhan kami dan Maha Tinggi
* Falakalhamdu ‘ala maaqadzait.
- Maka bagi Engkaulah segala pujian di atas apa yang Engkau hukumkan.
* Astaghfiruka wa’atubu ilaik.
- Aku memohon ampun dari-Mu dan aku bertaubat kepada-Mu.
* Wasallallahu ‘ala Saidina Muhammadinin nabiyil ummiyi waala aalihi wasahbihi wasalam.
- Dan semoga Allah mencurahkan rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarganya.

 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts