Trending

Tuesday 28 January 2020

Adab dan nasihat kpda pesakit tentang pemilihan perawat


Adab & nasihat kpda pesakit tentang pemilihan perawat.
Pada setiap pesakit yg hendak berikhtiar utk kesembuhan apa jua penyakit yg dihadapi samasa penyakit medis ataupun gangguan mistik sedikit masihat utk panduan shbt shbt ya.
Yang pertamanya..pilih perawat yg anda yakin dan percaya SAHAJA ya.
Jika anda tak yakin pada seseorg perawat itu..x perlulah "test market" suruh perawat tu scan sampai berulang kali ya sebab scan bukan senang ya yop...masuk tandas pun kena bayor yop.
jangan suka banding bandingkan pendapat perawat yg baru dgn pendapat perawat lama yg gagal utk merawat anda lagipun setiap perawat ada kelebihan dan kekurangan masing masing.
terima nasihat dan teguran serta ikut panduan serta tatacara rawatan yg perawat yg anda pilih itu berikan.
Bersabar ..berdoa pada Allah Taala dan istiqamah dgn kaedah rawatan susulan yg ditetapkn perawat dlm satu tempoh tertentu selepas berubat dan yakin dgn apa yg perawat sarankan itu utk dibuat ikhtiar sehingga anda sembuh sepenuhnya...inshaAllah
jgn harapkan sakit sihir atau saka atau apa saja yg anda tanggung bertahun tahun itu sembuh dgn segera@ instant ya.
Apa pun kena istiqamah dan patuhi nasihat perawat anda semasa proses pemantauan selepas perawatan.
Sekiranya ada masalah berbangkit atau ulangan gangguan darihal sakit anda..sila rujuk pada perawat yg merawat anda sekarang sebab dia yg merawat sudah tentu dia tahu tentang kemungkinan kemungkinan dari masalah yg mungkin akan berbangkit terhadap diri anda.
Elakkan dari meminta bantuan dari pihak ketiga yakni org lain @perawat lain atau ustaz kedai kopi/ ustaz segera/ instant di fb atau mereka mereka yg bukan ahlinya utk scan diri anda sbb ia boleh menimbulkan sangsi di hati anda sendiri pada perawat yg merawat anda sekarang ini .
Perasaan sangsi itu akan bertambah buruk anda sekiranya hasil scan dari pihak ketiga itu tidak memihak kpda apa yg anda harapkan.
Lagi satu harus dingat bahawa tahap scanning seseorang adalah berbeza beza dan tidak semestinya tepat 100 % walaupun perawat itu serban yg dipakainya sebesau bakul pun...nobody perfect.
jgn sesekali mudah mudah putus asa sekiranya anda masih gagal mendptkan kesembuhan setelah perawat yg merawat anda sudah declare dgn sepenuh hati bahawa hanya itu saja yg dapat dia ikhtiarkan utk membantu anda dlm tempoh yg ditentukan beliau sebab hakikatnya dtgnya sesuatu kesembuhan itu pun adalah dari atas redho Allah Taala jua maka oleh itu mau tak mau iktiar mesti diteruskan wahai shbt shbt ya selagi kita mampu utk berbuat demikian...inshaAllah.
Sesiapa yg ingin berubat utk apa jua masalah gangguan jin@ gangguan mistik/ oenyakit ganjil atau masalah kejiwaan silakan pm atau whasap :-
👉013-5329682
( ABG SANY )
Sekian..terima kasih
THERE CAN ONLY BE ONE..


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts