Trending

Friday 31 January 2020

Ada Juga Orang Tidak Puas Hati Bila Fattah Teman Fazura Naik Pentas


Acara anugerah Festival Filem Malaysia Ke-30 (FFM30), di mana menyaksikan filem Crossroads: One Two Jaga diumumkan sebagai pemenang bagi kategori Filem Terbaik.
Cuma, di sebalik kemeriahan acara yang berlangsung itu, ada juga cerita kurang enak yang Cik Kopi dengar daripada beberapa sumber terdekat.
Kalau ramai yang menonton acara berkenaan, mesti akan perasan kesemua penyampai anugerah pada malam tadi adalah mereka yang pernah muncul sebagai pemenang FFM sebelum ini.
Bagaimanapun, apa yang menjadi tanya apabila salah seorang penyampai iaitu Fazura muncul dipentas untuk menyampaikan anugerah sambil ditemani suaminya Fattah Amin.
Ketika Adibah Noor mengumumkan nama yang akan menjadi penyampai pun hanya nama Fazura sahaja disebut memandangkan dia merupakan pemenang Pelakon Wanita Terbaik FFM27.
Namun begitu, Cik Kopi dengar ada juga berlaku sedikit kekec0han di belakang pentas. Menurut sumber Cik Kopi,
Fazura sendiri yang meminta pihak produksi supaya membenarkan suaminya naik sekali untuk menemaninya menyampaikan anugerah.
adi, dengarnya ada yang tidak berpuas hati memandangkan nama-nama yang sudah ditetapkan sahaja naik ke pentas untuk menyampaikan anugerah. Lagipun tiada pula kelihatan penyampai lain yang naik ke pentas ditemani pasangan.
Kalaulah benar Fazura memang ingin suaminya menemaninya di atas pentas, rasanya perlulah memaklumkannya dengan lebih awal. Dan kalau pihak produksi tidak mengizinkan, dia seharusnya perlu akur dengan keputusan tersebut.
Mungkin ramai yang beranggapan ia merupakan perkara kecil, tetapi Cik Kopi rasa setiap orang perlu bersikap profesional serta ikut segala yang ditetapkan supaya majlis berjalan dengan lancar.
Bagi Cik Kopi, sepatutnya perkara sebegitu tidak seharusnya berlaku. Apatah lagi acara seperti FFM itu merupakan sebuah majlis yang berprestij dengan memberi pengiktirafan hasil kerja anak seni yang terbaik.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts