Trending

Saturday 26 May 2018

PANCARAN TENAGA INSAN TERLAHIR DARI PANCARAN TENAGA ILLAHI


_PANCARAN TENAGA INSAN_*
*_TERLAHIR DARI PANCARAN TENAGA ILLAHI_*
*_Hakikat Mencapai Maqam Zikir Nafas_*
Meneroka Rahsia NAFAS , Rahsia Kaitan Nafas dengan Roh - Rahsia Roh dengan Nyawa - Roh Dengan Hayyat Dari Allah - Rahsia Nafas dan Perjalan Roh. Kaeadah Mengunakan Al Quraan , Sunah [ Hadis AL Qudsi - Hadis Sohih Nabu Sala Allahu Alaihi Wasalam].
*_Mengenali Rahsia Diri dan Pernafasan melalui ILMU,TEKNIK PERNAFASAN & TAFAKUR."_*
u
"Membina kekuatan Emosi , Spiritual , jiwa, mental dan Pengharmonian dan penyembuhan Mutlak secara Menyeluruh penyakit zahir dan batin"
Firman Allah s.w.t
*_"Maka ingatlah kepada-Ku, nescaya Aku ingat kepadamu (bersama dan melindungi hambaNya)..."(al-Baqarah:152)
Kita semua kenal cara berzikir kepada Allah , Tetapi bagaimana hendak kita Mengenal Bahawa Allah Mengingati kita seperti Janji Allah dalam Surah dan ayat di atas. Jika tidak , kita akan rasa letih , bosan , dan tidak menemui kemanisan , kelazatan dalam berzikir kerana ianya hanya " ONE WAY " sahaja. Bukan Two way.
Tenaga , Amalan , Niat , Hajjat berzikir adalah tenaga dari Illahi, ia mempunyai cahaya yang hebat yang datang dari alam Lahut - Alam Rabbaniyah. Aura dan Cahaya Energi zikir akan menyucikan segala kekotoran pada Minda dan qalbi secara peringkat berperingkat sehingga Qalbu nya akan mengeluarkan cahaya alam Lahut yang tertutup dan terhijab selama ini disebabkan kekaratan dan kekotorannya.Noor Cahaya ini yang di maksudkan Cahaya dari Allah yang mengeluarkan Hamba Nya yang berzikir dari kegelapan ke dalam Cahaya. Cahaya ini akan bersinar dan meningkatkan frekuensi cahaya pada qalbi dan seterusnya mengeluarkan segala AURA , Kebangkitan , Semangat Kerohanian, tenaga yang tinggih pada jiwanya , mengantikan nya dari sifat (mazmumah) ke Qalbu bersifat Lawamah dan Muthmaina.Ia juga akan bergerak menguatkan Ruh Sultani iaitu cahaya akal sehingga akalnya mempunyai daya ketahanan yang kuat, berfikir tajam dan kreatif.
Zikir NAFAS yang digabungkan dengan teknik pernafasan ISMUL ZAT - ISMUL AZHAM yang betul, atau disebut oleh ahli Muqarabun sebagai zikir nafas, akan memberikan kesan yang lebih hebat.Imam Ghazali mengatakan zikir yang dilakukan dengan cara menahan nafas akan mempercepatkan proses penyucian hati (membakar mazhumah) dan membina semangat Rohani yang tinggih , ini telah dapat di buktikan melalui TEKNIK ZIKIR NAFAS kami.
Banyak faedah dari aspek fizikal dan rohani yang dapat di capai dengan cara pernafasan yang betul, pernafasan secara fizikal membawa kebaikan kepada jantung , sistem pernafasan dan pernafasan secara rohania membawa kebaikan kepada Minda , Qalbu dan Jiwa secara menyeluruh.
Pernafasan yang betul akan memaksimumkan penyerapan oksigen yang amat penting dalam kehidupan dan kesihatan manusia.Kekurangan oksigen menyebabkan seseorang terdedah kepada pelbagai penyakit.
Zikir Nafas juga dapat merawat gangguan halus sama ada dari sihir atau pun, jin ialah dengan mengeluarkan penyakit dari diri serta memastikan pesakit mempunyai sistem pertahanan yang kuat agar segala iblis atau sihir tidak dapat menembusinya semula setelah ia sembuh.
Tarbiyyah dan juga Rawatan energi zikir Nafas dengan Lafaz ISMUL ZAT dan ISMUL AZHAM juga akan menumpukan pengumpulan tenaga zikir pada qalbi (jantung) untuk mengeluarkan syaitan dari dalam darah.Apabila tenaga zikir terkumpul di jantung, maka ia akan menghantar tenaga itu keseluruh badan melalui sistem peredaran darah, seterusnya menghancurkan segala tenaga yang rendah (jin dan syaitan) tidak kira di mana ia berada dalam tubuh pesakit.


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts