Trending

Tuesday 22 May 2018

ILMU IJAZAH HABIB LUTHFI


ILMU IJAZAH HABIB LUTHFI.
Assalamualaikum....sahabat-sahabat yang aku hormati semua, tidak kira dimana jua berada. Baik dari dunia nyata mahu pun sahabat dari dunia ghaib. Segala puji syukur ke hadirat Allah swt. Dan selawat senantiasa dihatur ke atas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Dengan mengharap ridho Allah dan dengan kerendahan hati yang paling dalam izinkan aku yang miskin ilmu lagi dhoif ini berbagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk dikongsi bersama para sahabat-sahabat semua. Insya Allah...
Salam sejahtera sahabat-sahabat semua terutama sekali ahli Kampus Tok Badai yang dihormati. Di bulan Ramadhan, aku ingin beramal lewat ilmu Allah yang aku dapatkan dari seorang habib, iyaitu Habib Luthfi yang bertempat tinggal di Pekalongan Jateng. Semoga ilmu ini bermanfaat bagi sahabat semua yang berada di kampus Tok Badai dan sahabat-sahabat Fb yang dihormati. Aku ikhlaskan tanpa mahar, tanpa puasa, cukup diamalkan setiap habis sholat Maghrib dan Subuh. Lebih afdol lagi setiap habis sholat fardhu, saat aku mendapat ijazah ilmu ini ada pesan penting yang harus diperhatikan dan perlu berhati-hati, jika kita sedang mengamalkan ilmu ini. Diharapkan tingkatkan kesabaran, pandai-pandai lah menahan amarah dan nafsu, sebaik mungkin menghindari perkataan yang jelek seperti menghina, menyumpah dan mengumpat, kerana bagi seorang yang sudah menguasai ilmu ini, dia akan secara otomatik akan memiliki ilmu SABDO PANDITO RATU atau Si Pahit Lidah. Ilmu ini seperti Ilmu Asma Sirr, khasiatnya multifungsi..
Segala apa yang diucapkan dengan kemarahan hatinya akan terwujud saat itu juga, dan juga ilmu ini untuk menghindarkan kita dari serangan ghaib atau zahir. Jika ada orang yang ingin mengancam kita, pada saat berhadapan dengan orang yang sudah menguasai ilmu ini, kemarahan orang itu akan reda dan akan berbalik menjadi akrab(meredam kemarahan orang).
Inilah ilmu itu :
MANTRANYA :
SYAHADAT. 3x tahan nafas.
ALLAHUMMA SHOLLI 'ALAA SYAYIDINA MUHAMMAD, WA ALA 'AALII SYAIDINA MUHAMMAD. 7x tahan nafas.
DZATULLAH. SIFATULLAH. SIRRULLAH.
AKU SUKMO SEJATI. AKU ROGO SEJATI WONG SALAH SELEH.
WONG DRENGKI NEMU BELAHI SOKO KERSANING ALLAH.
LAA ILAA HA ILLALLAH MUHAMMADDAR RASULULLAH.
ALLAHU AKHBAR. di ulang 3x.
ARTINYA :
DZATULLAH. SIFATULLAH. SIRRULLAH.
SAYA SUKMA SEJATI. SAYA RAGA SEJATI ORANG SALAH TERSINGKIR. ORANG DENGKI AKAN MENDAPAT BALAK DARI ALLAH.
LAA ILAA HA ILLALLAH MUHAMMADDAR RASULULLAH.
ALLAHU AKBAR. 3x tahan nafas.
CATATAN :
Usahakan mulai bacaan Syahadat sampai Allahu Akbar dibaca dalam satu kali tarikan nafas. Dan di ulang 3x. Ilmu ini diistiqomahkan tanpa batas waktu yang ditentukan, lebih baik dibuat wirid setiap hari. Ilmu ini cocok bagi seseorang yang sering terhina dan dilecehkan oleh orang lain, kerana ilmu ini dapat membuka Aura kewibawaan tingkat tinggi. Ingat pesan Habib Luthfi, hati-hati dalam bertindak dan berucap jika sudah mengamalkan ilmu ini.....
Sekilas tentang Habib Luthfi...
Risalah Nabi Muhammad Saw. bukan diperuntukkan bagi manusia sahaja melainkan juga Jin. Di dunia manusia ada para ulama dan wali Allah, maka di dunia Jin juga sama. Tetapi sehalus-halusnya jin masih jauh lebih kasar dibanding manusia yang paling kasar sekalipun. Hal demikian kerana berbeda dimensinya.
Suatu waktu Habib Luthfi bin Yahya didatangi oleh sekelompok kiai atau ulama Jin. Nampak di wajah mereka bersinar terang meskipun rupa kaki mereka berbeda-beda menyerupai kaki hewan-hewan. Dalam dunia jin mereka pun punya pelajar dan murid yang banyak. Kedatangan mereka kala itu meminta sang habib memberikan ijazah atau amalan.
" Habib, kedatangan kami di sini minta ijazah amalan khusus."
" Lho... kalian kan ulama, kiai, kenapa perlu memintanya kepada saya..?" Jawab Habib Luthfi.
" Kerana kami tak bisa menanganinya, banyak dari kami (kaum jin) yang kesurupan manusia."
Di waktu yang lain Habib Luthfi didatangi sekelompok setan yang jumlahnya cukup banyak. Mereka melakukan demo kepada habib menuntut supaya diberikan pekerjaan.
" Banyak dari kami yang jadi pengangguran...!" Protes mereka(setan).
" Memangnya kenapa kalian jadi pengangguran....?" Tanya Habib Luthfi.
" Kami protes kepada Habib, kerana pekerjaan-pekerjaan yang selama ini kami jalankan sekarang sudah dirampas/dilakukan oleh kaummu (manusia)."
Ambillah pelajaran dari kisah ini, semoga bermanfaat dunia akhirat. Aamiin...
SELESAI DENGAN SEMPURNA....
WASSALAM.
Seperti biasa ambil sisi positif dari kisah dan keilmuan ini. Yang negatif jangan diambil. Kekuatan yang tak bisa ditandingi adalah kekuatan daripada Allah swt Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yang tak berkenan dihati para sahabat-sahabat semua, aku. Tok Penjejak Badai dengan merendahkan diri memohon maaf...
DIIJAZAHKAN OLEH :
HABIB LUTHFI PEKALONGAN JAWA TENGAH.
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.




1 comment:

About

Popular Posts