Trending

Sunday 28 July 2019

Mengapa Freemason menggunakan simbol geometri


Sesuatu itu menjadi rahsia apabila kita tidak tahu. Apabila sudah tahu, tidak menjadi rahsia lagi.
Disini saya ingin membongkar rahsia disebalik rahsia Yahudi yang Bani Melayu tidak tahu, sedangkan ia bukanlah rahsia sangat pun.
Mengapa Freemason menggunakan simbol geometri?
Jika diikutkan apa yang telah ditulis oleh kebanyakkan orang, Freemason itu bukanlah sebuah organisasi keagamaan dan Yahudi sendiri tidak dibenarkan untuk menyertainya jika tidak punyai kewarganegaraan mana-mana negara. Sebaliknya ia adalah sebuah organisasi sosial untuk orang-orang yang berfikiran bebas bertukar-tukar idea dan pandangan sesama ahli untuk kesejahteraan umat manusia dan mereka juga percaya kepada adanya Tuhan.
Menggunakan simbol geometri sebagai lambang, Tukang Batu - secara literalnya bermaksud sekumpulan ahli pengukir batu berkumpul sesama mereka, berkongsi kesenian ukiran batu, membantu menaik mutu kemahiran ukiran sesama ahli dan mengawal harga upah ukiran batu. (Ini cerita yang mereka tulislah)
Pun begitu, sekalipun organisasi ini telah dibuka untuk diakses kepada awam setelah sekian lama bergerak secara rahsia, tidaklah bermakna organisasi ini bukan lagi sebuah organisasi rahsia.
Maka, perlu untuk diketahui apa itu rahsia disebalik rahsia.
Ini bukan teori konspirasi. Kalau Google, tulisan teori konspirasi memenuhi segenap carian Google Malaysia.
Rahsianya ialah, gerakan organisasi Freemason yang begitu tersusun dan rapi itu bukanlah terlahir dari idea dan pemikiran sarjana hebat mereka, sebaliknya susunan carta gerakan itu adalah salah 1 cabang pemerintahan yang terkandung didalam sistem Pemerintahan Melayu. Saya tidak maksudkan sosok Bani Melayu atau Bani Keturah atau Lost Tribe apa segala kejadah.
Yang dikatakan geometri itu bukanlah bermaksud alat jangka sudut yang digunakan oleh arkitek dalam menyiapkan kerja lakaran pembinaan bangunan, ia sekadar simbolik sahaja, sekalipun ia amat berkaitan dengan kerja arkitek tukang batu.
Kedudukkan geometri yang terbuka seperti bentuk 'V' terbalik itu adalah bermaksud dimana ilmu itu dari tertutup menjadi terbuka. Cuba gunakan jari kamu, buat bentuk 'peace'. Gambarkan; pangkal diantara jari telunjuk dan jari fuck itu punyai 1 titik, di hujung jari telunjuk 1 titik dan di hujung jari fuck 1 titik. Ada 3 titik membentuk seperti segi tiga.
Ini memberikan maksud bahawa 1 titik di tengah pangkal kedua jari itu adalah ibu kepada ilmu, ia terbuka/terpisah kepada 2 titik. Di tengah-tengah jarak diantara titik di hujung jari telunjuk dan titik di hujung jari fuck itulah ruang kepada ilmu berkembang.
Kerana itu didalam Freemason mereka akan mengumpulkan seberapa ramai kalangan ilmuan, intelektual dan pakar-pakar segala bidang yang ada, tujuannya adalah untuk menguasai dan seterusnya memerintah. Maka, sesuailah simbolik mereka gunakan simbol geometri, untuk dapatkan ketepatan sudut dan darjah dalam pembinaan bangunan yang dirancang (memerintah).
Untuk lebih dalam lagi, 1 titik itulah Insan Kamil, manifestasiNya kedalam bentuk keilmuan.
Ini semua cerita Melayu. Melayu itu berahsia, sentiasa cari helah untuk menutup kerahsiaannya.
Ada lagi dalam, tapi tak boleh buka. Kalau buka, nanti masuk terus lemas.
**Gambar sekadar hiasan.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts