Trending

Thursday 19 July 2018

PerniagaanRM7000 Sebulan Dengan Jual Nangka Tepi Jalan


PerniagaanRM7000 Sebulan Dengan Jual Nangka Tepi Jalan Sham No Comments
Bukan senang nak senang, bukan mudah nak mudah.. Tapi akan jadi mudah jika anda tahu akan lubuknya. Yakin bahawa janji Allah 9/10 rezeki adalah dalam perniagaan. Dalam post kali ini saya ingin membincangkan tentang satu pos di FB Prof Abdullah Hassan berkenaan seorang peniaga nangka di tepi jalan.
Siapa sangka dengan hanya menjual nangka madu di tepi jalan boleh menghasilkan pendapatan RM7,000 sebulan! Untung bagi sebiji nangka adalah RM70 dan beliau berjaya menjualnya 5 biji sehari. Itu sekurang kurangnya la kan.
Jadi kalkulator mudah sehari beliau mendapat RM350. Jika beliau berniaga 5 hari seminggu, Jika sebulan, pendapatannya ialah RM7,000. Ia sudah mencapai gaji seorang pegawai. Ironinya pada hari ini gaji seorang fresh graduate sekitar RM2,000 ke RM2,500 sebulan.
Sebab itulah Allah mengatakan 9/10 rezeki adalah dalam perniagaan. Tiada limit untuk mendapat pendapatan yang diinginkan. Yang penting ialah usaha dengan gigih dan konsisten. Yang lebih penting, pendapatan yang diperoleh adalah halal.
Jadi jangan pandang sebelah mata kepada mereka yang mencari rezeki di tepi jalan dengan berniaga. Mungkin pendapatan daripada perniagaan mereka jauh melebihi gaji anda yang makan gaji. Kisah remaja ini boleh dijadikan inspirasi untuk mereka mula berniaga.
Itu jika beliau berniaga 5 hari seminggu, jika beliau berniaga setiap hari. Rasanya cukup mudah bagi beliau untuk mendapatkan jualan bulanan RM10,000 hanya berniaga di tepi jalan. Siapa sangka dengan rezeki Allah berikan.
Jom berniaga.





Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts