Trending

Monday 16 July 2018

PERJALANAN MENEMBUS DIMENSI ALAM MALAIKAT


" PERJALANAN MENEMBUS DIMENSI ALAM MALAIKAT "
Assalam.....sahabat2 yg aku hormati semuanya. Segala puji syukur kehadirat Allah swt. Selawat senantiasa dihatur keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Dgn mengharap ridho Allah swt. Dan dgn kerendahan hati yg paling dalam, izinkan aku yg miskin ilmu ini berbagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk di kongsi bersama para sahabat2 semua....Inshaa Allah..
Sahabat percaya tak, kalau aku kata manusia boleh menembus alam Malaikat...? Kisah ini terjadi pada December tahun 2002 yg lalu. Ketika itu Abah masih sehat dan cergas. Macam mana ceritanya,..mari sahabat2 ikut aku flash back ke tahun 2002.
Berikut adalah perjalanan ruhani berkenalan dgn dimensi berbagai alam pada December tahun 2002. Aku, Hj Agung, Ronni Samuel, Yusuf Al Rohman, kami baru saja khatam beberapa ilmu dan saat itu kami mencoba untuk menembus 'Alam Malaikat' dgn berbagai macam cara dan ilmu namun tetap tidak berhasil. Kami hanya terdampar di sebuah dimensi astral para makhluk Allah lainnya seperti Alam Jin. Namun saat kami mencuba benar2 mengerahkan semua Doa, Hizib, Saefi, Qasam dan yg lain2. Bulan January 2003, Guru kami, tak ada angin, tak ada hujan tahu2 menelipon kami untuk berkumpul di Pantai Selatan, Sukabumi. Kami kira Abah mahu membuat pengisian khatam ilmu, namun setelah berkumpul, Abah berkata :
" Maukah kamu aku ajak menebus dimensi Malaikat, Iblis, di bumi dan langit, kerana sudah lama tidak silaturahim..."
Dalam fikiran aku (kami), semua itu tidak mungkin (bergurau), sebab mana mungkin kami manusia biasa, bukan orang suci dan level kami masih sangat jauh dibawah itu. Kemudian kami berkata :
" Sekiranya Abah sendiri saja, kami yakin Abah bisa...tapi kami...?"
Bagaimana kami mahu menembus (terbang), dgn doa (ilmu) Malaikat Harut Marut..? Sedangkan doa (ilmu) dari Malaikat Harut Marut tidak boleh digunakan seperti yg di ungkap Rasulullah saw,dalam ;
" KITAB AL QAUL AL MUUSADDAD FI ADZ DZUBB'AN MUSNAD AHMAD "
Kerana akibatnya kita boleh langsung dihukum siksa oleh Allah, seperti Pemberi Ilmu (Harut Marut), apalagi kita memasuki Koloni Langit....?
Abah hanya tersenyum dan berkata :
" Sudahlah, mari kita sholat Hajat, Taubat, Syukur, Ikhlas dan Hajat Saefi."
Oleh kerana kami tidak mahu membantah kata2 Abah, kami pun pasrah dan mencoba mengejar Abah yg pergi meninggalkan kami ke tengah deburan ombak (dgn Ilmu Saefi Asma Sulthonin Bahri wa Barr)...
Setelah berada di tengah laut, kami berempat dgn Abah melakukan sholat sebagai Imam, kami melakukan sholat dan berzikir di tengah laut Pantai Selatan dgn dikelilingi deburan ombak. Aku terkagum2 tak habis berfikir, Masha Allah....
Setelah 1 jam berlalu dan zikir sedang berlangsung, tanpa kami sedari terjadi hujan sangat lebat dan ombak pun membesar. Saat itu juga gerbang(portal) cahaya terbuka [ macam cerita Time Travel ] dan semangkin membesar memenuhi lautan. Kemudian beribu2 (mungkin jutaan) makhluk2 keluar dari cahaya tersebut dan perkenalkan diri, baik dari golongan Malaikat Ruhaniyah, Malaikat Huruf, Malaikat Asma, Malaikat Ayat dan yg lain2nya. Malaikat Samsail as pun mengucapkan salam dan berkata :
" Wahai makhluk Allah (malaikat SAMSAIL a.s), hendak ke mana kalian."
Abah pun menjawab :
" Wahai makhluk suci, bawalah kami untuk mengenali makhluk2 Allah yg lainnya di laut."
Saat itu pula Malaikat SHADLUQAN a.s (malaikat penjaga lautan) membawa kami memasuki portal cahaya antar dimensi untuk mengenali makhluk2 Allah lainnya di dasar laut.
" Subhanallah" disana kami dikenalkan makhluk Air(Jin-Air, Ikan dan Puteri Iblis)yg terusir dari Surga dan terikat berjuta2 tahun, yg dilemparkan oleh Ashif bin Bakhroya(orang yg bertanggungjawab memindahkan Istana Ratu Balqis) wakil Nabiyullah Sulaiman as. Setelah itu, kami beredar dan di hantarkan ke Malaikat DZUL QARNAIN a.s(penjaga bumi dan ditugaskan untuk menerima doa2 para makhluk Allah swt) untuk melihat dimensi lapisan bumi dan kubur dan di dimensi tersebut, kami jumpa Malaikat RIFYAIL a.s yg rukuk sampai akhir zaman dan mengucakan :
" SUBHANAL MALIKIL QUDDUS ROBBUL MALAIKATI WAR RUH.ROBB MA ABADNA-KA HAQQO IBADATI-KA."
Kemudian kami di hantar kelangit dunia(pertama) dan bertemu dgn Malaikat. Aku bertanya pada Abah :
" Abah, siapakah dia....?"
" Dialah Malaikat DZUN NURAIN a.s, yg disebut Rasulullah saw malaikat yg agung dan bertugas menyampaikan doa2 para makhluk dari Malaikat DZUL QARNAIN a.s.
Selanjutnya Malaikat DZUN NURAIN a.s, menghatar kami ke setiap lapis langit, namun kami hanya mencapai langit ke 2, dikeranakan kekeruhan hati/jiwa kami sendiri, sedangkan Abah dan Dzun Nurain a.s meneruskan ke lapis langit yg selanjutnya.
Maaf ya sahabat2 semua, aku tak dapat menceritakan apa yg kami lihat atau siapa saja yg ada di sana. Aku takut nanti terjadi fitnah, maaf ya sahabat2 semua.
Namun pengalaman menakjubkan yg disampaikan kami mahupun Abah adalah saat memasuki portal cahaya dimensi langit dunia/ pertama. Terlihat para malaikat yg menjaga dan sebanyak bintang dan terdengar suara tasbih, tahlil dan takbir. Kami bertanya apa yg mereka ucapkan ;
" Dengarlah dgn kesucian batin mu sehingga jasadmu pun mendengar."
Maka kami mendengar lantunan tasbih :
" SUBHANA ROBBINA AL A'LA,DZIL MALAKIL WAL MALAKUT."
Dan setiap shaf(barisan) tahap 1; terdengar ucapan :
" SUBHANAL MALIK DZIL MULUK."
Barisan ke 2 :
" SUBHANA DZIL 'IZZATI WAL JABARUT."
70.000 lapis cahaya dan terdiri dari 70.000 lapis malaikat, suara tasbihnya pun berbeza2. Dan setiap lapis terdiri dari lapis cahaya dan 70.000 malaikat, dan lapisan tersebut terus secara integral, sangatlah berlapis2. Portal cahaya dimensi lapis langit ke 2, kami lihat penghuninya para malaikat sejumlah tetesan hujan yg bertebaran di angkasa dari Timur ke Barat dan tiada henti dan tiada henti pula mengucapkan tasbih :
" SUBHANAHU DZIL'IZZATI, WAL JABARUT WA TA'ALA."
Lapis langit ke 3, terlihat penghuninya para malaikat bermetrix2 ton pasir yg tidak terhingga yg mengisi langit berdoa sepenuh hati mengucapkan :
" SUBHANAHU WABIHAMDIHI AL HAYYIL LADZI LAYAMUT."
Portal cahaya dimensi lapis langit ke 4, para penghuninya bershaf2 banyaknya dan berwujud bidadari yg sangat cantik, gadis orang bunian pun tak secantik ini, elok, aduhai, luarbiasa dan mereka mengucapkan :
" SUBHANAHU LAHAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH."
Di saat hati kami berempat tergoda kerana keindahan yg tiada tandingannya, jika di bandingkan dgn wanita Bunian, apalagi wanita di bumi belum ada tandingan kecantikannya. Maka saat itu juga kami di usir dan kembali ke lapis langit bumi/pertama.
Berikut adalah cerita dari Abah yg meneruskan perjalanan ke langit seterusnya. Portal cahaya dimensi lapis langit ke 4, para penghuni malaikat berlipat ganda dari seluruh makhluk yg diciptakan, diantaranya terdapat malaikat penulis amal dan mereka mengucapkan :
" SUBHANAHU MUHYIL MAUTA WA HUWA 'ALA KULLI SYAI'IN QODIR."
Portal cahaya dimensi langit ke 5, ada pasukan Allah dan bala tenteranya yg sangat besar dan mengucapkan :
" SUBAHANAL MALIKI QUDDUS."
Portal cahaya dimensi lapis langit ke 7, terdiri dari pasukan malaikat Muqorobin a.s :
" SUBHANALLADZI MALA'AS SAMAWAT AS SAB'IWAL ARADHIN AS SABI'L 'IZZATAN WA WAQARAN."
Portal cahaya dimensi lapis langit ke 8, terdiri dari malaikat penjunjung/pemikul tiang Arsy al Karubbiyun. Saat di lapis langit ke 8 Malaikat MAITOTORUN a.s penjaga lapis ke 8 dan bi alfi alfi MAITOTORUN a.s pasukan malaikat yg berjuta2, jumlahnya dgn wajah yg sama dgn Sayyidina MAITOTORUN a.s/pemimpinnya, berkata :
" Aku mendapatkan pesan untukmu dari Allah, Syeikh Ahmad(nama sebenar Abah Anom) :
" Sayyid Ahmad, hanya kakek buyutmu Rasulullah saw dan Adam as yg dapat bertemu dgn-Nya dan yg dapat berdekatan hanyalah NUR MUHAMMAD dan NUR Ali, Abu Bakar, Umar, Utsman. Dan Hasan Husein dan 12 imam. Andai kata memaksakan diri, engkau akan di bunuh oleh Para Malaikat, bila tidakpun, tidak ada satu pun Makhluk yg tahan akan Cahaya Allah dan langsung terbakar, bergitu juga kami para malaikat. Bersyukurlah dan berbahagialah engkau selaku manusia kerana hanya para Auliya yg Moqomnya sempurna tak terbatas, bisa mencapai lapisan ini.
Maka dgn langkah santai beliau pun menemui kami dan selanjutnya kami pun kembali ke dimensi Dunia manusia. Portal cahaya dimensi lapis langit ke 9, tempat bersemayamnya Sang Khaliq.
Berginilah sebahagian pengalaman kami(maaf aku tak dapat nak ceritakan secara detail), kesemuanya kami menggunakan Saefi Asma Sulthan Bahri Wal Barr Wal Masryik Minal Maghrib dan Sulthonin Saefi bersama guru kami, Abah Anom. Semoga menjadi pembelajaran tentang sebagian nama malaikat dan kondisi setiap lapis langit yg aku share, serta sangat pentingnya dan utamanya "Tasbih" di mata para malaikat dan Allah swt. Semoga kita menjaga kebersihan raga dan batin, kerana hanya dgn hal tersebut semua ilmu dapat terkuasai dan mencapai maqom yg tinggi. Dan kesemuanya agar kita tahu akan kebesaran dan keluasan ilmu Allah swt.
Aku percaya cerita aku ini akan menjadi pro dan kontra, dan ramai yg mengmungkiri kisah ini. Tetapi tak mengapalah, anggap saja cerita ini sebagai hiburan belaka. Setelah membacanya buanglah cerita ini jauh2, tak perlulah membuat comments yg berbau negetif. Kerana cerita ini boleh mendatangkan kontraversi, aku hanya berniat untuk berkongsi pengalaman sahaja tidak lebih dari itu, jauh sekali untuk bersifat riak, takabur.
Di sini aku juga akan berbagi dan berkongsi ilmu " Hizib Saefi Masyariki Wal Maghrobi " yg aku(kami) gunakan tadi. Bagi para sahabat2 yg ingin mengamalkannya, di persilahkan sudah aku ijazahkan.
Seperti biasa, ambil sisi positif dari cerita ini yg negetif jgn diambil. Kekuatan yg tak bisa ditandingi adalah kekuatan daripada Allah swt. Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yg tak berkenan di hati para sahabat2 semua, aku. TOK PENJEJAK BADAI dgn merendahkan diri memohon maaf....
TERIMA KASIH.....
..............." HIZIB SAEFI MASYARIKI WAL MAGHROBI "...............
TAWASUL AL FATIHAH :
1.) Hadiah Fatihah kepada Rasulullah Nabi Muhammad S.A.W.
ILA HADROTIN NABIYYIL MUSTOFA SAYIDINA WA MAULANA MUHAMMAD......al fatihah 1x.
2.) Hadiah fatihah kepada 4 Malaikat dan para Malaikat penjaga.
3.) Hadiah Fatihah kepada Abah Anom.
WA ILA HADROTI SYEOKH AHMAD SHOHIBUL WAFA TAJUL ARIFIN R.A SYAI-U LILLAHI LAHUMUL .........al fatihah 1x.
Ilmu ini di ijazahkan oleh Abah Anom, pemimpin Persantren Suryalaya, Tasikmalaya. Ilmu ini multifungsi dan salah satu fungsinya adalah untuk penaklukan dan untuk membuka portal alam ghaib. Bagi sahabat2 yg ingin mengamalkan ilmu ini di persilahkan, tiada mahar atau puasa. Hanya dibawa wirid selepas sholat fardhu 3 atau 7x.
BACAANNYA HIZIB :
YA AKHDUUDINA JABALAL JABALIL BALYAKHAN BALYAKHIN BARNABAL BARNABIL BARNULUHUM.
QOSYIN BARQOSYIN BARQOMUSYIN AJBAROSYIN AZLAMUSYIN HATUSYIN HAWSYIN HUSAJIN AHUJIN (AHIN 3x) UHAILIN 3x RO'INUU BARQUBADRIN KATA ABUDAN BI QUDROTI KARKASYIN KAROSYIN AMSHOYASYAKARIN BI JAUZUL JAHAR NUURIN ARSYILLAH AMSHONIHIN NAHRONIYYAH KAF HA YA AIN SHOD KIFAYATUNA HAA MIIM AIN SIN QOF HIMAYATUNA ILA (NUN 3x) BI QUDROTI JAWFATAKHTI YASYAAHAYYIN BI QUDROTI KHUDURON BI LAALAULA WALAA QUWWATA ILLA BILLAHIL ALIYYIL ADZIM.
Semoga Bermanfaat Dunia Akhirat.
Al fatihah buat guruku tercinta Syeikh Ahmad Shohibul Wafa Tajul Arifin r.a.(abah Anom). Kembali ke rahmatullah pada 5 Sep 2011 pada umur 96 tahun di Tasikmalaya. Seorang pemimpin Thariqah Qadiriyah Naqshabandiyah Persantren Suryalaya, Pagerageung, Tasikmalaya....al fatihah..Aamiin Ya Rabbal 'Alamiin...
DI IJAZAHKAN :
ABAH ANOM.
2.12.2002.
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts