Trending

Saturday 21 July 2018

Kita taknak bicara bab mana betul mana salah


Kita taknak bicara bab mana betul mana salah,
Sebab itu bukan kerja hambaNya,
Tapi itu hak yg punya Kuasa jua adanya...
Cuma,
Awasilah dirimu sendiri...
Andai ada mimpi diberi gelar itu dan ini,
Sama ada gelar Raja,Panglima dan segala gelar yg ada,
Hati hatilah...
Kerana itu tanda kau dlm ujian,
Ujian yg didatangkan lewat sebuah sumpahan tua,
Sumpahan si sabdo palon...
Dendam tak kunjung padam kerana Islamnya Sang Raja lebih 500 tahun lalu ditangan Sunan Kalijogo dgn ijin Allahswt jua,
Lalu sebelum si SP undur diri dia melafazkan satu sumpah yg berbunyi,
"aku akan datang lagi dgn ijin Tuhan Sang Hyang Tunggal 500 tahun kemudian,namun...aku tetap takkan masuk ugomo islam,tapi aku akan dtg dari dlm islam itu sendiri,akan aku porak perandakan islam dari dlm islam itu sendiri,kecuali pada mereka yg telah pegang Islam sejati dlm diri...aku akan dtg dengan pahaman hindubudhaku..."
Dan,sesungguhnya sumpahan itu sedang berlaku dgn jalannya yg tersendiri,sangat halus sampai antara benar dan salah sepertinya tiada terhijablah ia...
Berhati hatilah,kerana sumpahan mendatangi keturunan keturunan yg terhebatlah jua,agar lemahlah segala anak cucu cicit keturunan yg hebathebat ni tadi...


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts