Trending

Wednesday 13 June 2018

Kerajaan Melayu Melaka pernah selamatkan Kerajaan Arab Mekah dari dijajah Kerajaan Kapir Portugis


Kerajaan Melayu Melaka pernah selamatkan Kerajaan Arab Mekah dari dijajah Kerajaan Kapir Portugis, kesannya 1511 Melayu dijajah secara total. Alfonso De Al Bukek bilang, jangan sesekali menawan Melaka selagi ada Hang Tuah... Ketika Tuah sudah pun berusia 90 han dan urusan perairan dunia jatuh ke anak² Melayu lain, ketika inilah Melaka dijajah.

Kisah 5 Pendeta Misteri
♢Saruman (wali putih)♢Gandalf (wali hitam)♢
♢Radagast (wali alam)♢Alatar (wali angin)♢
Pallando (wali awan)♢
.
Umum mengetahui bahawa dalam wahyu2 terakhir terdapat firman mengatakan, mereka itu tidak mati bahkan hidup di sisi kami. Kita juga pernah diberitakan bahawa terdapat makhluk dari spesis Jin dan dari spesis Manusia yang dikurniakan Allah untuk menjadi INMORTAL (umur panjang), sedangkan kita yang sedang berada di akhir zaman termasuklah Nabi Penutup juga tergolong sebagai MORTAL (akan mati macam biasa). Iblis merupakan spesis INMORTAL (yang pernah mentadbir *sebahagian alam semesta) dari bangsa Jin yang dimaksudkan, terdapat jin2 lain juga bertaraf INMORTAL, namun tak perlu pun anda mengetahuinya, sila study kenapa yang dikatakan kita dipesan supaya tutup pintu rumah bila tibanya malam kalaulah kita boleh tembus pandang apa yang boleh dilihat, dan kenapa Baginda Muhammad bilang kalian akan berhenti ketawa kalau tahu apa yang ada berkeliaran di waktu malam. Manakala Nabi Khidir, Rasul Isa, dan Dajjal, adalah INMORTAL dari spesis manusia, masing2 punya ilmu yang tinggi bidangnya, dan sampai sekarang hidup undercover baik di atas langit mahupun menyelinap di kalangan penduduk bumi.
.
Di dalam artikel Tolkien, orang tua ini bilang bahawa apa yang anda baca dari hasil karya beliau adalah apa yang pernah berlaku di suatu zaman gemilang dahulu, SEBAHAGIANNYA telah ditopengkan untuk tujuan fantasi supaya ianya akan berterusan dianggap sebagai dongeng yang mustahil akan dipercayai. Di dalam 1 rekod purba yang pernah saya baca, ada 1 riwayat mengatakan apabila datañg kepada kamu 1 berita dari Yahudi mengenai sesuatu yang tiada kaitan dengan ibadat ketuhanan, maka jangan kamu tolak bulat2, dan jangan pula kamu terima bulat2. Ini menjawap 1 persoalan mengenai KENAPA LAMBATNYA RESPON NABI akibat acahan provokasi soalan2 orang Yahudi mengenai raja2 silam, lalu turunlah senarai2 wahyu dalam himpunan Al Kahfi, sebahagian isi dalamnya memeranjatkan si yahudi yang tak pernah tahu menahu pun mengenai Yakjuj Makjuj, Nabi Zulkarnain berpangkat raja, dan tembok besi setinggi gunung....? Situasi yang sama juga terjadi pada Khalifah Umar ketika berjaya memasuki Palestin dengan izin Ketua Paderi, meriwayatkan bahawa Paderi itu juga ada membaca 1 kitab purba bahawa akan datang lelaki baik yang berjalan kaki di sisi kudanya lalu menawan kota suci Palestin tanpa berperang, dan situasi itu berlaku di depan matanya tanpa paderi itu sangka2 bahawa dia hidup untuk menyaksikan kebenaran kitab purba. Misterinya ialah tiada 1 aýat dari Quran pun bahkan mana2 hadis pun mengatakan yang Khalifah Umar akan menawan kota suci ini, tetapi paderi ni tahu. Kes yang sama juga terjadi ketika Bagida Nabi Muhammad muda remaja ikut berniaga dengan pakciknya untuk urusan import export dengan ahli2 korporat di Syam, sebilangan pendeta Yahudi di zaman itu sudah BOLEH MENGECAM bahawa Muhammad Muda ini kelak akan menjadi Nabi. Misterinya ialah dari sumber manakah Yahudi mengetahuinya...?
.
Maka berbalik kepada senarai nama2 wali di atas dalam hikayat ilusi yang cuba difantasikan, tapi benarkah ianya sebenarnya REALITI...? Kaitkan dengan inmortal dan mortal. Dan ke manakah perginya Suhuf suci yang diberikan kepada sebilangan nabi...? Apa isi kandungannya....? Tahukah anda, ketika baginda Nabi Muhammad belum dilahirkan pun sejak ribuan tahun yàng silam, alam Melayu adalah lokasi di mana penduduk dunia bermatian meredah lautan semata2 untuk mengaji ilmu ketuhanan peringkat tinggi dari pendeta2 suci Melayu? Wali jenis apakah di zaman itu di tanah air kita ini....? Benarkah terdapat ratusan nabi2 yang agung telah dilahirkan di Alam Melayu sehingga wujudnya senikata pantun, syair, puisi, dan madah yang sangat indah bunyinya PERSIS wahyu2 agung dalam 4 kitab purba ribuan tahun silam dalam bahasa berbeza pula? Bukankah Allah telah hadirkan 124,000 orang lelaki bertaraf nabi, di mana 313 dari mereka adalah berpangkat rasul, namun hanya 25 jejaka tampan sahaja yang disebut dalam kitab bernama Al-Quran...? Apabila anda membaca sampai STAGE INI, dengan sendirinya perenggan di atas yang saya karangkan untuk anda baca akan 100% berubah menjadi realiti dari prasangka yang selama ini kita letakkan dalam keadaan fantasi bahkan ilusi.
.
Terdapat nama2 manusia hebat di zaman silam, sebahagian besar namanya sudah berada di Alam Melayu ini tidak langsung ada kaitan dengan nama2 manusia yang kebanyakannya dipakai di era moden hari ini, sebab nama2 yang anda bubuh dalam IC MyKad pada hari ini telah mendapat tempias dari pengaruh bahasa Arab, sedangkan Allah mencipta banyak bahasa yang indah. Dan ini menjawab 1 percaturan tuhan bahawa Allah memang benar2 mengirim setiap tamadun dengan seorang PENYAMPAI PERINGATAN (samada bertaraf raja, wali, pendeta, mahaguru, nabi, atau rasul) merentasi bahasa, dan semestinya WAHYU YANG DITURUNKAN ITU BUKANLAH SEMESTINYA BAHASA ARAB. Kerana salah 1 CHECK MATE nya ialah tamadun di Amèrika Selatan seperti Aztech atau Maya mustahil tuhan pupuskan sebegitu rupa, melainkan pernah didatangkan kepada um mereka yang hebat itu oleh seorang utusan tuhan, seperti mana Tamadun Firaun yang canggih itu pun Allah kirimkan 2 orang nabi bertarafrasu lagi, takkanlah benua2 lain tidak dikirimkan manusia2 hebat, sedangkan jumlah nabi (samada bertaraf inmortal atau mortal) itu jumlahnya ratusan ribu bilangannya tidak mengira bangsa ataupun bahasa di tamadun apa pun.
.
Kita akan bersambung di episod akan datang. Ilmu ni sangat tajam dan mendalam namun kalau anda nampak POINT yang saya nak sampaikan, terdapat banyak cross reference pada perenggan2 di atas. Dan saya akan ceritakan KENAPA TULISAN MELAYU DIPUPUSKAN (digantikan dengan tulisan pinjaman), dan menghairankan sekali kepada penduduk dunia kenapa sampai sekarang Raja2 Melayu masih bertahta di akhir zaman dengan MANTERA SUCI tertua di dunia, dan kenapa yang dikatakan terdapat kalimah Allah Muhammad di semua Singgahsana Raja Melayu masih dijadikan lambang untuk mengingati peristiwa ADAM mengimbau 2 kalimah di INDERA KAYANGAN selepas matanya terbuka buat kali pertama selepas jasadnya siap dimasukkan ruh di alam syurga ribuan tahun cahaya yang silam...? Kita bersambung lagi pada malam melihat anak bulan Ramadhan. ikut mood lah ye... Rahsianya ada didedahkan dalam salah 1 slot pendaftaran di website www.JiwaTenang.com . Yang ditakdirkan jumpa akan jumpa. Try daftar dan fahami. Kita sambung lagi ok...



Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts