Trending

Saturday 5 January 2019

ASMA SINGA RAJEH SULTHON


ASMA' SINGA RAJEH SULTHON
DI IJAZAHKAN OLEH :
Indra Armansyah. APC
Assalamualaikum Wr. Wb sahabat-sahabat yang aku hormati semua, tidak kira di mana jua berada. Baik dari dunia nyata mahupun sahabat dari dunia ghaib. Segala puji syukur kehadirat Allah swt. Sholawat dan salam senantiasa dihatur keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Dengan mengharap ridho Allah swt dan dengan kerendahan hati yang paling dalam, izinkan aku yang miskin ilmu dan dhoif ini, berbagi sedikit ilmu yang dititipkan dan pengalaman untuk dikongsi bersama sahabat-sahabat semua....Insha Allah...
Izinkan aku yang dhoif ini berbagi sedikit amalan yang dititipkan. Dimana amalan ini aku dapatkan di Kampus APC pada tahun 2004. Dan mendapatkan penyempurnaan secara spiritual pada tahun 2010. Kerana setelah aku Cross check ternyata amalan ini salah satu amalan peninggalan milik alm. moyang aku. Beliau mengamalkan nya sebagai keselamatan saat zaman Belanda. Dimana buyut saya salah satu orang dicari oleh belanda saat itu.
Asma ini digunakan saat ada keperluan saja, seperti mengadapi orang yg berpangkat, terdesak akan keselamatan diri dan keluarga, dan mengobati penyakit n serangan ghaib.
“ALLAHUMMAJ’ALNI SULTHONAN ASUUDAN KABIIRON…”
Fungsi amalan ini sebagai keselamatan Mutlak, Pengobatan lahir batin, kewibawaan, kharisma dan dapat memporak -porandakan berupa serangan ghaib jika dizalimi baik dengan sengaja mahupun tidak. Jadi harus kita harus menjaga kondisi fikiran dan hati.
TATA CARANYA :
1.) 7 hari tidak boleh putus dimulai dari hari dan weton hari lahir.
2.) Dianjurkan Puasa Mutih. Jika belum sanggup boleh Puasa Billaruh iaitu tidak memakan makanan yang bernyawa.
3.) Jam 12 malam Sholat Taubat 2 rakaat.
4.) Membaca Istighfar 1000x.
5.) Membaca Sholawat Jibril iaitu :
Shollallahu Ala Muhammad. 1000x.
TAWASSUL :
1.) Illahadrotin Nabiyyil Musthofa Muhammad saw. Wa’ala alihi wa’ashobihi wa azwaazihi wa dzuriyatihii wa ahli baithi ajma’in, syaiun lillaahi lahumul … al fatihah. 1x.
2.) Tsuma ilaa arwahi khususon shohibul ijaazaati wa barookati wa karoomati haadzihis Asma’i Prabu Cakrabuana Mbah Kuwu Sangkan Cirebon, wa Raden. Syaikh Ali akbar, wa Eyang Abah Raden Wijaya Pataruman wa Alm. Raden. Sulanjana Galuh, Alm. Alm H. Raden Atmawijaya Kusuma Singaparna, Wa Alm. Raden H Sadeli wa Indra Armansyah. Syaiun lillahi lahumul.. al Fatihah 1x.
3.) Lalu baca Asma' Singa Rajeh Sulthon. 1000x.
* ditutup membaca kembali Sholawat Jibril.
Shollallahu Ala Muhammad. 1000x.
Semoga amalan ini bermanfaat bagi yang mengamalkannya. Semoga dengan mengamalkan Asma' ini senantiasa menjadikan kita manusia yang sholeh, tawadhu', rendah diri dihadapan Sang Maha Pencipta.
SELESAI...
SEKIAN DULU...
QUL HU ALLAHU AHAD. LAA ILAHA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZ ZALIMIN. LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH..HASBUNALLAH WANIKMAL WAKIL.
Seperti biasa, ambil sisi positif dari keilmuan ini. Yang negatif jangan diambil. Kekuatan yang tidak bisa ditandingi adalah kekuatan daripada Allah swt, Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yang tidak berkenan di hati para sahabat-sahabat semua, aku. Tok Penjejak Badai dengan merendahkan diri memohon maaf.....
TERIMA KASIH....
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts