Trending

Wednesday 6 September 2017

KUNCI ILMU INTI KAROMAH


KUNCI ILMU BATHIN.
KUNCI ILMU INTI KAROMAH.
1.)
KUNCI ILMU BATHIN.
ZIKIR NYA :
" YA ALLAH YA HAYYU YA QAYYUUM. LAA ILAA HA ILLA ANTA." 12.000x. Atau di zikirkan sebanyak2 nya.
Kunci Ilmu Batin adalah zikir untuk mendekatkan diri kita kepada Allah swt, tujuan nya untuk membersihkan batin kita yg senantiasa kotor. Semoga kita semua selalu menjadi orang yg senantiasa berzikir kepada-Nya.
SELESAI...
2.)
KUNCI ILMU INTI KAROMAH.
DI BACA DGN MENAHAN NAFAS.
BISMILLAHIROHMANIRRAHIM.
1.) ISTIGHFAR 3x.
2.) 2 KALIMAH SYAHADAT 3x.
3.) SHOLAWAT NABI 3x.
Di lanjutkan membaca.
" YA ALLAH YA ROBBI, HAMBA MOHON PERTOLONGAN, RIDHO, DAN MAUNAH-MU. HAMBA NIAT MENGGUNAKAN SELURUH KEKUATAN GAIB YG ADA DIDALAM TUBUH HAMBA UNTUK…(Di isi niat dan keperluan apa)…"
Tahan nafas dan Kunci di wilayah pusat(2 jari bawah pusat) lalu salurkan ke apa yg kita tujukan.
Kunci Inti Karomah berguna untuk menyempurnakan ilmu dan kunci untuk mendayagunakan dari keilmuan yang kita ada. Jika sahabat pernah belajar ilmu kebatinan/ghaib atau ilmu hikmah apa saja dan sudah pun melakukan ritual lelaku yang telah ditetapkan. Tetapi masih belum dapat mengunakannya atau tidak pasti sudah manjing/merasuk ke badan atau tidak. Jadi solusinya adalah, KUNCI INTI KAROMAH.
Doa ini biasa aku gunakan usai melakukan ritual/ riyadhoh/ tirakat agar ilmu apapun yang aku riyadhohi/ritualkan bermanfaat dan berkah. Aku yakin bahwa Allah pasti mendengar doa yang aku panjatkan dan aku yakin semua ilmu yang aku ritualkan/riyadhohi manjing/merasuk ke badan.
TATA CARANYA :
Baca doa tersebut sambil jari telunjuk dimasukkan ke segelas air putih. Setelah selesai membaca doanya maka tiup segelas air itu dan selanjutnya minum separuh dan separuhnya lagi aku buat mandi.
DOANYA :
" Allahulladzii Kholaqa Sab’a Samaawaatin Waminaal Ardhi Mitslahunna Yatanazzalul Amru Baynahunna Lita’ lamuu Annallooha ‘Alaa Kulli Syai-in Qodiiruw Wa Annallooha Qod Ahatho Bikulli Syai-in ‘Ilmaan."
ARTINYA :
" Allah-lah yang menciptakan tujuh langit dan seperti itu pula bumi. Perintah Allah berlaku padanya, agar kamu mengetahui bahwasanya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu, dan sesungguhnya Allah ilmu-Nya benar-benar meliputi segala sesuatu."
Demikian ritual yang aku biasa lakukan, semoga bermanfaat. Terima kasih dan salam persahabatan.
* Betapa banyak amalan kecil menjadi besar kerana NIAT.
Betapa banyak pula amalan besar menjadi kecil kerana NIAT.
Seperti biasa ambil sisi positif dari keilmuan ini yang negatif jangan diambil. Kekuatan yang tak bisa ditandingi adalah kekuatan daripada Allah swt Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yang tak berkenan di hati para sahabat semua, aku. Tok Penjejak Badai dengan merendahkan diri memohon maaf.
TERIMA KASIH.....
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts