Trending

Thursday 13 September 2018

HAKIKAT HURUF ALIF DALAM BISMILLAH


HAKIKAT HURUF ALIF DALAM BISMILLAH.
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…Sahabat-sahabat yang aku hormati semuanya, tidak kira di mana jua berada. Baik dari dunia nyata mahupun sahabat-sahabat dari dunia ghaib. Segala puji syukur kehadirat Allah swt. Selawat senantiasa dihaturkan keatas Junjungan Baginda Nabi Muhammad saw. Tiada setitik niat pun dihati ini untuk menggurui siapa, hanya mencari dan mengharap redho Allah swt semata. Dan dengan kerendahan hati yang paling dalam, izinkan aku yang miskin ilmu lagi dhoif ini, berbagi sedikit ilmu dan pengalaman untuk dikongsi bersama sahabat-sahabat semua.... Insha Allah....
RAHASIA HURUF ALIF.
Dikutip dari Kitab Syumusul Anwar.
Siapa yang tidak tahu huruf Alif, tentunya kita semua sudah hafal dan tahu. Setiap huruf dalam hijaiyah dari alif (ا ) sampai Ya (ي ) di jaga ketat oleh para malaikat Allah yang diberi tugas untuk menjaga kesucian dan wasilah dari huruf tersebut yang diberikan Allah kepada hambanya yang ikhlas dan istiqomah membaca nya. Ada banyak Rahasia yang belum terungkap dan hanya sebagian kecil saja yang kita ketahui. Ada banyak malaikat menjaga huruf Alif dan malaikat ini mempunyai pembantu yang dinamakan Khodam Malaikat, namun banyak dari kita salah menafsirkan nya, arti Khodam Malaikat adalah ;
Khodam = Pembantu.
Malaikat = Makhluk Allah yang senantiasa taat dan patuh kepada Allah.
Jadi malaikat tidak boleh dijadikan khodam bagi manusia yang boleh dijadikan pembantu (khodam) hanya para khodam pembantu dari Malaikat penjaga huruf ini. Jadi jelas sudah Malaikat hanya patuh kepada Allah mustahil tunduk kepada manusia.
Berikut akan dijelaskan bagaimana mendayagunakan huruf Alif ini, yang mengandung banyak rahasia di dalam nya.
Bentuk asli dari huruf Alif adalah ( ا ).
Malaikat Penjaganya :
Malaikat HATMAHTOLQIYAIL.
Dan para pembantu/khodam atau anak buahnya adalah :
1.) Hadhayun.
2.) Syalhamid.
3.) Bukhlaylakh.
* Maka barang siapa yang menulisnya pada telapak tangannya sebanyak 1000x dan ditulis menggunakan air mawar, minyak Misik dan Zafaron.
* Tulislah pada saat bulan turun ke Manazil Nuthu ( 10 April- 25 April ).
* Setelah selesai menuliskannya hadapkan telapak tangan tadi pada langit sambil membaca Qosam yang menguasai pada huruf-huruf Hijaiyah yang 28, Inilah Qosam yang Di maksud :
بسم الله الرحمن الرحيم
اَيُّهَا الرُّحَانِى اْلمُوَكِلِ ( ا ب ت ث ج ح خ د ذ ر ج س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ك ل م ن و ه لا ء ي ) سَئَالْتُكَ بِالَّذِىْ خَلَقَكَ فَسَوَاكَ فَعَدَلَكَ فِى اَىِّ صُوْرَةِ مَا شَاءَ رَكَبَكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ اْلكَلمِلُ اْلمُغْتَرَفُ مِنْ بَحَارِ مَعَادِنِ جَوَاهِرِ اْلاَسْرَارِ وَيُنَابِيْعُ مَلَكُوْتُ جَبَرُوْتِ اْلاَنْوَارِ اِلَامَاأَجَبْتَنِى وَرَفَعَتَ الْحِجَابَ بَيْنِى وَبَيْنَكَ حَتَّى اَنْظُرَكَ بِبَصَرِ وَاَنْتَ تَخَاطَبْنِى وَسَخَّرَلىِ اَعوَانُكَ المُْلُوكَ اْلحُرُوْفَ (…………nama khodam….......)
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
AYYUHARRUHANI ALMUWAKKALI BIHARFIL KADZA
(......titik di isi Huruf yg kita inginkan...... ) SAALTUKA BIL LADZI KHOLAQOKA FA SAWWAKA FA ‘ADALAKA FI AYYI SUROTIN MA SYA - A ROKABAKA. AYYUHAS SAYYIDUL KAMILUL MUGTAROFU MIN BIHAARI MA'ADINI JAWAHIRIL ASRORI WA YUNABI'U MALAKUTU JABARUTIL ANWARI ILLA MA AJABTANI WA ROFA’TAL HIJABA BAYNI WA BAYNAKA HATTA ANDZUROKA BI BASHORI WA ANTA TUKHOTIBUNI WA SAKHHIR LI A’WANAKA (.....titik di isi nama para A'wan( khodam pembantu Malaikat huruf ).
* QOSAM HURUF HIJAIYAH.
Setiap ilmu yang berkhodam baik itu ilmu al Hikmah, Kebatinan, Ayat-ayat Quran, Hizib-Hizib dan sebagainya pasti menggunakan Qosam-Qosam sendiri. Jika tidak disertakan dengan Qosam maka menjadi sia-sia dan tidak berfungsi ilmu yang kita amalkan itu. Fungsi Qosam ibarat " Warrant " dari Nabi Sulaiman as, Penguasa makhluk Jin atau khodam- khodam. Khodam tidak boleh tidak mesti hadir dan menjalankan tugas yang kita arahkan.
Kali ini aku sertakan Qosam dari Huruf-huruf Hijaiyah. Qosam ini boleh digunakan bagi semua Huruf Hijaiyah. Dan khusus jika untuk menggunakan Huruf Alif. Maka setelah membaca Qosam di atas selanjutnya membaca :
" AJLIB LI AL AKHBARO MINAL AQTORI WAK SYIF LI AL HUJUBA WAR FA' LI AL ASTARO ANIL MAKNUNI."
Dengan izin Allah, maka sesungguhnya para Khodam dan A’wan Huruf Alif akan memberitahu kepada kita tentang khabar-khabar rahasia yang akan terjadi dari segenap penjuru dunia serta mereka akan memberitahu kita tentang tempat-tempat yang sangat tersembunyi(rahasia), lebih utama jika kita memakai/ membakar wangi-wangian jenis AMBAR itu akan lebih afdol dan lebih kuat daya keghaiban nya. Kerana wangi-wangian itu akan menghimpunkan para golongan ruhani secara keseluruhan.
Huruf ALIF( ا ) didalam kalimat BISMILLAH dengan vertikalitinya melambangkan kekuatan Tuhan dan prinsip transenden yang darinya segala sesuatu itu berasal, sedangkan dua huruf LAM (ل) dalam bentuk kail (mata kail), yang melambangkan suatu peringatan agar hamba Allah berhati-hati dalam pancingan Iblis atau Syaitan dan sekaligus merupakan pengejawantahan yang dapat dilihat dari firman Ilahi, untuk membantu kaum Muslim menembus kedalam dan ditembusi oleh kehadiran Ilahi yang sesuai dengan kapasiti spiritual setiap orang Islam.
Hal ini pernah disinggung dalam salah satu Hadits Nabi Saw, yang menyebutkan, bahwa :
" Barang siapa yang melakukan sesuatu pekerjaan dengan tanpa diawali " Bismillah ", maka tidak akan ada keberkahan di dalam pekerjaannya itu."
Kerana didalam makan dan minumnya manusia, Iblis akan turut serta di dalamnya, jika tidak diawali dengan ucapan Bismillah.
Sedangkan mengenai huruf HA(ـه) (Haa, Marbutah), yang melambangkan realiti lingkaran kosmos sebagai wahyu primordial Tuhan yang merupakan hasil dari pengejawantahan ke-Esaan pada bidang keanekaragaman. Keempat buah huruf suci ini merefleksikan kandungan prinsip ke-Esaan Ilahi, kebergantungan seluruh keanekaragaman kepada Yang Esa, kesementaraan dunia dan kualiti-kualiti positif dari eksistensi kosmos atau makhluk, sebagaimana difirmankan oleh Allah Swt didalam Al-Quran :
" Ya Tuhan kami, tidaklah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia."
Keempat huruf ini jika digabungkan menjadi kalimat " Allah." Itulah alasan mengapa ALIF( ا )menjadi sumber abjad dan huruf pertama dari nama Tuhan Yang Maha Kekal ini. Allah, yang bentuk visualnya benar-benar menyampaikan seluruh doktrin metafisik Islam mengenai alam reality.
Kerana dalam bentuk tulisan dari nama ALLAH dalam bahasa Arab, kita melihat dengan jelas suatu garis horizontal. Yakni gerak penulisannya, kemudian garis tegak lurus dari ALIF dan LAM semacam garis melingkar, yang secara simbolik dapat disamakan dengan suatu lingkaran TAUHID yang mengelilingi jiwa orang Islam. Dan sekaligus merupakan suatu teofani dan refleksi dari ketakterbatasan kekayaan khazanah Tuhan yang tercipta setiap saat tanpa pernah kehabisan kemungkinan-kemungkinannya. Hal ini pula yang menegaskan peran kitab suci Al-Quran sebagai petunjuk (Al-Huda), jalan menuju Tuhan.
" Al-Quran bagaikan sepercik cahaya yang menyinari kegelapan eksistensi manusia di dunia ini."
Misteri Zat yang menyatakan identiti, yang sekaligus merupakan sifat Tuhan yang mutlak dan juga transendensi, mencakup seluruh aspek ketuhanan yang mungkin termasuk dunia dengan pembiasan- pembiasan dari-Nya yang mengindividualisasi tak terkira banyaknya. Maka dari itu orang yang mencintai Tuhan akan selalu mengosongkan hatinya dari segala sesuatu selain-Nya (ini terapi yang sangat ampuh untuk mencapai puncak kekhusyukan di dalam sholat); kerana Alif Lam Lam Ha, akan menyerbu hatinya dan tidak menyisakan ruang sedikitpun untuk sesuatu yang lain, kerana seseorang hanya perlu mengetahui dan menyelami hakikat Bismillah ini untuk mengetahui semua yang dapat diketahui.
Nama “Allah” adalah kunci khazanah misteri Tuhan dan pintu gerbang menuju Yang Ghaib dan Yang Nyata. Itulah reality yang berdasarkan identitas esensial Tuhan dan kesucian nama-Nya. Itulah alasan mengapa para Ahlul Hukama selalu merenungi dan menyebutkan bahwa ; " Huruf-huruf di dalam Bismillah turun dari dunia spiritual ke dunia fizikal dan memiliki substansi spiritual batin ketika mengenakan selubung dunia ghaib yang mampu menembus kedalam makna batinnya, dan dapat merenungkan simbol prinsip-prinsip realitas mahupun pedoman yang terwujud.
Sebenarnya seluruh manifestasi berasal dari ketujuh huruf ini :
BA SIN MIM ALIF LAM LAM HA.
Kerana bagaimana mungkin Yang Maha Esa melambangkan sesuatu yang lain dari huruf-huruf yang akan mengakui ke-Esaan-Nya, apalagi penggabungan dari ketujuh huruf-huruf ini jika berbentuk huruf Arab yang memanjang dari kanan ke kiri, akan merupakan lambang penerimaan prinsip material dan pasif, dalam arti kata " ketaqwaan mutlak " serta dimensi keindahan yang menyempurnakan ke-Agungan diri-Nya, dan sekaligus melambangkan pusat teragung yang dari-Nya segala sesuatu itu berasal dan kemana segala sesuatu itu kembali.
" Manusia harus percaya kepada yang suci dan terlibat didalamnya, kalau tidak, maka Yang Suci akan menyembunyikan dirinya dibelakang selubung yang tidak dapat diraba dan dilalui, yang pada hakikatnya adalah, selubung jiwa rendah manusia."
Kesucian Bismillah mampu menciptakan sesuatu yang bersifat spiritual sekaligus sensual, menyingkap keindahan dunia ini beserta sifat fananya, dan menjelma dalam bentuk alam transendental yang indah melalui teofani Tuhan, kerana hakikat Bismillah masih suci dan dicari oleh sebagian masyarakat Islam, dan menjadi nilai universal bagi seluruh dunia pada saat kebodohan mengancam untuk mencekik spirit Bismillah itu sendiri.*
KHASIAT AYAT BISMILLAH.
Terbahagi kepada 3, 4, 5, 7, 9, 21.
RAHASIA BISMILLAH.
Sesiapa yang yakin dengan tulus Ikhlas pada bacaan Bismillahirrahmanirrahim, Insya-Allah akan mampu berjalan di atas Air, Menjadi Penawar jika termakan racun, Senjata tajam tidak memberi bekas, Penawar baginya segala yang bisa, Syaitan tidak mampu bersubahat dalam pekerjaannya, Diberkati segala usahanya, Sentosa dalam segala perkara dan mustajab segala Hajatnya.
Amalkan Membaca Bismillahirrahmanirrahim, sebanyak 1000 kali setiap hari. Insya-Allah, segala Hajat kita akan dimakbulkan oleh Allah.
* BISMILLAH 3.
Diamalkan setiap masa 7x + 3 Qul.
KHASIATNYA :
Jika mengalami sakit di sesuatu anggota badan, Doa Bismillah 3 ini mampu mengubati penyakit pada diri sendiri dan orang lain.
BISMILLAH 3.
Bismillahirrahmanirrahim.
Bismillaah, Bismillaah, Bismillaah, 'A’uudzu Bi'izza Tillah Wa Kudrotika Min Syarrima Ajidu (Tajidu anda) Wa Uhaziru (Wa Suhaziru anda). 7x Bacaan.
ARTINYA :
Dengan Nama Allah, Dengan Nama Allah, Dengan Nama Allah
Aku Berlindung Dengan Kemuliaan Allah Dan Kudrat Kekuasaannya Daripada Kesakitan Yang Aku (anda) Deritai Dan Aku (anda) Sakiti. 7x.
TATA CARANYA :
CARA DAN KAEDAH MERAWATNYA.
* Tekupkan tapak tangan pada tempat yang sakit.
* Berniat memohon pada Allah Swt untuk menyembuhkan penyakit.
* Dibaca 7 kali Doa di atas dan diiringi 3 kali Surah 3 Qul.
Lebih afdal diulangi keseluruhan bacaan di atas sebanyak 3 kali.
SELESAI....
* BISMILLAH 4.
Di amalkan pada waktu pagi dan petang 3x.
KHASIATNYA :
Sesiapa yang membaca Doa ini ketika pagi dan petang sebanyak 3 kali, maka Allah akan menyelamatkan dia dari Kelemasan, Kebakaran, Kecurian dan dari Kejahatan Syaitan, Penguasa, Ular dan Kala Jengking.
BISMILLAH 4.
Bismillahirrahmanirrahim.
1.) Bismillahi Maa Syaa Allah Laa Yasuqul Khoiro Ilallah.
2.) Bismillahi Maa Syaa Allah Laa Yash Rifussuu A Ilallah,
3.) Bismillahi Maa Syaa Allah Maa Kaana Min Nikmatin Faminallah,
4.) Bismillahi Maa Syaa Allah Laa Haula Walaa Quwwata Illa Billahil 'Aliyyil 'Adziim.
ARTINYA :
* Dengan nama Allah, sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah. Tidak ada yang mendatangkan kebaikan melainkan Allah.
* Dengan nama Allah, sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah, tidak ada yang menolak kejahatan melainkan Allah.
* Dengan nama Allah, sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah, setiap kenikmatan adalah daripada Allah.
* Dengan nama Allah, sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah, tiada daya upaya dan kekuatan melainkan dengan izin Allah.
SELESAI....
* BISMILLAH 5.
Di baca 7x dan hembuskan pada Air minum.
KHASIATNYA :
1.) Menghalang Jin dan Syaitan.
2.) Terpelihara dari bahaya dan musuh.
3.) Penawar pelbagai racun dan bisa.
4.) Penawar penyakit Gila Meroyan.
5.) Melegakan bengkak dan benjol.
6.) Penawar kepada penyakit bisa-bisa tulang
7.) Mengubati penyakit bisa-bisa di dalam badan.
8.) Penawar segala jenis Racun, Santau dan bisa binatang.
9.) Boleh digunakan untuk mengobati penyakit yang tidak diketahui puncanya.
BISMILLAH 5.
1.) Bismillahirrahmanirrahim.
2.) Bismillaahis Syaafi,
3.) Bismillaahil Kaafi,
4.) Bismillaahil Mu’aafi,
5.) Bismillaahil Ladzi Laa Yadhur Ru Ma’as-Mihi Syai-Un Fil Ardhi Walaa Fis-Samaa’i Wahuwas Samii’ul 'Aliim.
ARTINYA :
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Dengan Nama Allah Yang Menyembuhkan.
Dengan Nama Allah Yang Maha Mengcukupkan.
Dengan Nama Allah Yang Menyihatkan.
Dengan Nama Allah Yang Tidak Memudharatkan Oleh Segala Sesuatu Baik Di Langit Mahupun Di Bumi. Dan Dialah Yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui.
TATA CARANYA :
Cara Dan Kaedah Merawatnya.
- Letakkan tangan di tempat yang sakit.
- Baca Bismillah 5 ini sebanyak tujuh kali dengan hati yang Ikhlas dan Khusyu'.
- Hembuskan juga pada segelas Air lalu diberi minum dan disapu di tempat yang berkenaan.
- Sapukan di tempat yang sakit atau pun disapukan ke seluruh badan.
Sekiranya anggota yang sakit tidak boleh di sentuh dengan tangan kerana sakit atau sukar, bolehlah letakkan tangan di bahagian anggota lain dengan Ikitikad bahawa anggota tersebut adalah anggota yang sakit.
Bagi kes kecemasan, boleh dibacakan terus Bismillah 5, sambil meletakkan tangan di tempat tersebut.
Jika kepala anak benjol sebab terhantuk, baca Bismillah 5 ini sekali sambil tuamkan Ais batu atau Air suam di tempat sakit. Insyaallah Dapat Melegakan.
Bacalah Sholawat ke atas Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, dan ayat ini sertakan Doa kepada Allah agar disembuhkan segala penyakit.
SELESAI.....
* BISMILLAH 6.
Di amalkan setiap masa 3x.
KHASIATNYA :
Malaikat Jibrail as telah menjelaskan khasiat-khasiat Bismillah 6 ini kepada Nabi Muhammad S.A.W, seperti berikut :
Barang siapa membaca dengan hati yang Ikhlas dan Yakin sepenuhnya kepada Allah, Insya-Allah segalanya akan dimakbulkan.
DI ANTARANYA :
1.) Makbul segala Hajat dan cita-citanya.
2.) Diluaskan rezekinya.
3.) Jika dihembuskan pada wanita, akan wujud kasihnya.
4.) Menang dalam Peperangan.
5.) Penerang Hati.
6.) Dijauhkan daripada penyakit.
7.) Dibacakan 70 kali setiap hari, amanlah kita daripada segala ancaman Penguasa-penguasa, Pembesar Zalim dan musuh-musuh yang hendak membunuh kita.
8.) Dibacakan pada tempat yang Suci boleh melihat Malaikat, Jin dan Syaitan.
9.) Dibacakan pada malam Jumaat 20 kali boleh melihat orang yang di dalam kubur.
10.) Aman daripada haiwan buas.
11.) Jika tiada air di tengah-tengah laut, dibaca pada Air laut akan menjadi tawar.
12.) Terlepas daripada pembunuhan jika dibacakan pada tubuh badan.
13.) Jika ditulis dan dijadikan Azimat atau dibaca pada sawah, akan amanlah lah daripada sebarang gangguan haiwan dan manusia.
14.) Selamat daripada bahaya ancaman musuh.
15.) Selamat daripada karam di Laut.
16.) Bacakan pada Minyak di malam Jumaat 3 kali boleh memudahkan wanita bersalin (untuk diminum).
17.) Bacakan pada apa-apa benda, kemudian direndam ke dalam Air selama 3 atau 7 hari, Insya-Allah akan mendapatkannya.
18.) Jika dibaca pada telinga kanan orang yang pekak 7 hari berturut-turut. Insya-Allah, akan dapat mendengar semula.
19.) Dibacakan 3 kali pada orang gila akan hilang gilanya.
20.) Dibacakan 3 kali pada orang yang dirasuk Jin dan Iblis, akan lari Iblis nya.
21.) Boleh menawarkan segala jenis Bisa.
22.) Terlepas dari hukuman penjara jika dibacakan bersungguh-sungguh.
23.) Dan banyak lagi khasiatnya.
BISMILLAH 6.
Bismillaahirrahmaanirrahiim.
1.) Bismillaahis Samii’il Bashiir, Alladzii Laisa Kamits Lihii Syaiun Wahuwa Bikullisyain 'Alim.
2.) Bismillahil Khallaqil’aliim, Alladzii Laisa Kamits Lihii Syai-Un Wahuwal Fattaahul ‘Aliim.
3.) Bismillaahil Ladzii Laisa Kamitslihi Syai-Un Wahuwal ‘Aliimul Khobiir.
4.) Bismillaahil Ladzii Laisa Kamitslihi Syai-Un Wahuwal ‘Aliimul Qodiir.
5.) Bismillaahil ‘Aziizil Kariim, Alladzii Laisa Kamits Lihii Syai-Un Wahuwal ‘Aziizulkariim.
6.) Bismillaahil Ghafuurir Rohiim, Alladzii Laisa Kamits Lihii Syai-Un Wahuwal Ghafuurur Rahiim.
( Fallaahu 3x ) Khairun Haafizhan Wahuwa Arhamar Rahimiin.
ARTINYA :
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
*- Dengan nama Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat yang tiada sesuatu pun yang serupa dengan-Nya dan Dialah Allah dengan segala sesuatu itu Maha Mengetahui.
*- Dengan nama Allah yang Maha Pencipta lagi Maha Mengetahui yang Tiada Sesuatu pun yang serupa dengannya dan Dia Maha Pembuka Rahmat lagi Maha Mengetahui.
*- Dengan nama Allah yang tiada sesuatu pun yang serupa dengan-Nya dan Dia Maha Mengetahui lagi Maha Teliti.
*- Dengan nama Allah yang tiada sesuatu pun yang serupa dengan-Nya dan Dia Maha Mengetahui lagi Maha Mengetahui lagi Maha Kuasa.
*- Dengan nama Allah yang Maha Bijaksana lagi Maha Pemurah yang tiada sesuatu pun yang sSerupa dengan-Nya dan Dia Maha Bijaksana lagi Maha Pemurah.
*- Dengan nama Allah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang yang tiada sesuatu pun yang serupa dengan-Nya dan Dia Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
( Maka Allah 3x) sebaik-baik Tuhan yang Memelihara dan Dialah yang Maha Penyayang.
Semoga Allah limpahkan Sholawat dan salam ke atas Junjungan kami Nabi Muhammad Saw, ke atas keluarganya dan para sahabat Baginda.
SELESAI.....
* BISMILLAH 9.
Diamalkan setiap masa 3x.
KHASIATNYA :
Bacalah Bismillah 9 di atas untuk pelbagai tujuan dan hajat termasuklah untuk Penjaga Keselamatan Diri, Menunduk dan Menggerunkan musuh dan apa jua hajatnya. Insya-Allah, akan disampaikan oleh Allah.
1.) Jika sesiapa beristiqomah mengamalkan ayat Bismillah 9, Insyaallah segala hajat akan ditunaikan oleh Allah Swt.
2.) Mengamalkan ayat Bismillah 9 ini, Insyaallah akan dapat memagar diri dalam sebarang situasi kecemasan dan bahaya.
3.) Sekiranya di serangan musuh nyata atau ghaib, Insyaallah tidak akan dapat dibinasakan oleh musuh malah pengamal Bismillah 9 akan berjaya menumpaskan mereka.
BISMILLAH 9.
Bismillaahirrahmaanirrahiim.
Bismillahil Aalamin.
Bismillahil Arsyil 'Adzim.
Bismillahil Ghofurur Rahim.
Bismillahil Jalal Malikil Kuddus.
Bismillahil Jibroo’iil.
Bismillahil Mikaa’iil.
Bismillahil Isroo’fiil.
Bismillahil Izroo’iil.
Wal Mala'ikatu Muqorrobin Walahum Wallahi Rabbil Alamin,
Birohmatika Ya Arhamar Rahimin.
ARTINYA :
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Dengan nama Allah sekalian Alam.
Dengan nama Allah yang, mempunyai Arasy yang Agung.
Dengan nama Allah yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.
DengannNama Allah yang Maha Memiliki Keagungan Suci.
Dengan nama Allah Tuhan Jibrail.
Dengan nama Allah Tuhan Mikail.
Dengan nama Allah Tuhan Israfil.
Dengan nama Allah Tuhan Izrail.
Dan Malaikat yang menghampiri kepada mereka.
Dan Allah Tuhan yang menguasai seluruh alam.
Dengan Rahmat-Mu wahai yang Maha Pengasih lagi Maha Menyayangi.
SELESAI....
* BISMILLAH 21.
Diamalkan selepas sholat Fardhu 3x.
KHASIATNYA :
1.) Sesiapa membaca Bismillah 21 ini selepas sholat Fardhu Subuh seperti mendapat pahala mengerjakan Haji dan memerdekahkan hamba sahaya.
* -Dibukakan Pintu Bahagia
* -Ditutupkan Pintu Derita
* -Terpelihara Daripada Mati Terkejut
* -Terhindar Daripada Azab Kubur
* -Selamat Melalui Titian Sirat
* -Dilindungi Daripada Panas Padang Mahsyar.
BISMILLAH 21.
1.) Bismillaahirrahmaanirrahiim.
2.) Bismillahi Walhamdu Lillah,
3.) Bismillahi Wassyukrillah,
4.) Bismillahi Walqudrotillah,
5.) Bismillahi Walmaliku Lillah,
6.) Bismillahi Walqiblatillah,
7.) Bismillahi Walminnatu Lillah,
8.) Bismillahi Walazmatu Lillah,
9.) Bismillahi Walizzatu Lillah,
10.) Bismillahi Wassultonu Lillah,
11.) Bismillahi Walmajdu Lillah,
12.) Bismillahi Walqohru Lillah,
13.) Bismillahi Walhaibatu Lillah,
14.) Bismillahi Walkibriya’u Lillah,
15.) Bismillahi Walmasjidu Lillah,
16.) Bismillahi Wannikmatu Lillah,
17.) Bismillahi Walbaqo’u Lillah,
18.) Bismillahi Wassato’u Lillah,
19.) Bismillahi Wassyaqo’u Lilllah,
20.) Bismillahi Wannikma’u Lillah
21.) Bismillahi Wala Haula Wala Quwwata Illa Billa Hil 'Aliyyil 'Adzim.
Wasallama Taslima Kasiro Birohmatika Ya Arhamar Rahimin.
SELESAI....
Wallahu a’lam Bishawab
SEKIAN....
QULHU ALLAHU AHAD. LAA ILAHA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZ ZALIMIN. LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH...
Seperti biasa ambil sisi positif dari keilmuan ini. Yang negatif jangan di ambil. Kekuatan yang tak bisa ditandingi adalah kekuatan daripada Allah swt Sang Maha Pencipta.
Sekiranya ada tutur bahasa dan tingkah laku yang tak berkenan dihati para sahabat-sahabat semua, aku. Tok Penjejak Badai dengan merendahkan diri memohon maaf....
TERIMA KASIH....
OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.



Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts