Trending

Monday 26 February 2018

Trend Buka Baju Awek Rempit Indonesia Yang Terlampau


Motosikal selalunya digunakan sebagai alat pengangkutan, bagi sesetengah orang hobi pengubahsuaian motosikal pula adalah untuk menyertai dalam pertandingan pengubahsuaian. Pengubahsuaian motosikal sering dipamerkan dalam majalah dan media sosial
Sejak akhir-akhir ini di media sosial Indonesia banyak pengemar pengubahsuaian motosikal yang memuat naik gambar motor bersama dengan model yang pose seperti hendak membuka baju.
Model gadis ini kelihatan duduk di hadapan motor dan mengangkat baju yang dipakai sehingga nampak payudara dan pakaian dalam mereka.




Gejala ‘mat rempit’ bukanlah merupakan satu gejala yang baru. Malah, gejala sebegini telah lama wujud dan kedengaran hangat diperkatakan di dalam media elektronik mahupun media cetak. Gejala ini sudah semakin merebak dan telah menjadi lumrah dengan penglibatan masyarakat tanpa mengira batas umur dan bangsa.
Gejala merempit yang semakin menular dan menjadi-jadi dalam kalangan remaja serta sikap remaja yang semakin mengganas telah membuatkan panggilan ‘mat rempit’ tidak lagi digunakan. Sebaliknya, kini panggilan tersebut telah ditukarkan kepada panggilan ‘samseng jalanan’.
Trend menunjukkan aksi menunggang motosikal di jalan raya dengan pelbagai bentuk gaya oleh remaja dan belia khususnya sehingga mendatangkan kecelakaan perlu dikawal dan dihapuskan segera secara menyeluruh kerana ia akan menjadi gejala sosial yang sukar dirawat.
Aksi samseng jalanan yang berbahaya akan menyebabkan nyawa pengguna jalanraya lain berada dalam keadaan yang membimbangkan.
Antara aksi-aksi berbahaya yang biasanya dilakukan oleh golongan mat rempit ini ialah:
1. Wheelie – menunggang laju sambil mengangkat tayar di bahagian depan.
2. Wikang – menunggang sambil mengangkat tayar di bahagian belakang.
3. Scorpion – menunggang motosikal sambil kaki menghala di bahagian atas.
4. Superman – menunggang laju sambil terbaring seperti aksi superhero, Superman sedang terbang.
5. Pereng/corner – bahagian meletak kaki bergesel di jalan raya ketika menunggang di selekoh.


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts