Trending

Monday 13 March 2017

ASMA SIRRUL JALIL



ASMA SIRRUL JALIL.
AMALAN KECUKUPAN. KEMULIAAN. KEKUATAN. PENGASIHAN. REZEKI LANCAR DAN MEMBUKA KEMUDAHAN SEMUA URUSAN HIDUP.
FADHILAHNYA :
Kemuliaan abadi, kecukupan, kekuatan, dikasihi Allah SWT disaat susah dan senang. Apapun yang diminta kepada Allah SWT akan dikabulkan terkhusus masalah yang berhubungan dengan kehidupan dunia(kefakiran) yang merupaan ujian terberat bagi manusia.
CARA AMALANNYA :
Wudhu dan sholat sunat dua raka’at. Tidak ada jumlah bilangan hari. Jadi riyadhoh dilaksanakan secara istiqomah seikhlasnya. Jika mampu jadikan lah Asma Sirrul Jalil ini sebagai amalan harian lepas sholat.
Kemudian bacalah :
HASBUNALLOOHU WA NI' MAL WAKIL. 450x.
YAA KAAFII. 111x.
Artinya :
WAHAI ZAT YANG MAHA MENCUKUPI.
Lanjutkan membaca :
" YAA KAAFII IKFINII NAWAAIBADDUNYA WA MASHOOIBADDAHRI WA DZULLAL FAQRI. ALLOOHUMMA YAA GHONIYYU AGHNINII BIGHINAAKA ‘AMMAN SIWAAKA WA BIJUUDIKA WA FADHLIKA ‘AN KHOLQIKA FAIINAK QULTA WA QAULUKAL HAQQUL MUBIINU (UD’UUNII ASTAJIB LAKUM). DA’AUNAAKA KAMAA AMARTANA FASTAJIB MINNAA KAMAA WA’ADDTANAA.
" YAA GHONIYYU." (1000x seribu kali)
AGHNINII BIGHINAAKA ‘AMMAN SIWAAKA WA BIJUUDIKA WA FADHLIKA ‘AN KHOLQIKA FAIINAK QULTA WA QAULUKAL HAQQUL MUBIINU (UD’UUNII ASTAJIB LAKUM). DA’AUNAAKA KAMAA AMARTANA FASTAJIB MINNAA KAMAA WA' ADDTANAA. ALLOOHUMMA YAA FATTAAHUFTAH LII BAABA ROHMATIKA WASBUL 'ALAYYA SITRO 'INAAYATIKA WA SAKKHIRLII KHOODIMA HAADZIHIL ASMAA' I BISYA' IN ASTA’IINU BIHII ‘ALAA MA' AAYISYII WA AMRO DIINII WA DUNYAAYA WA AAKHIROTII WA ‘AAQIBATI AMRII. WA SAKKHIRHU LII KAMAA SAKKHORTARRIIHA WAL INSA WAL JINNA WAL WAHSYA WATTHOIRO LINABIYYIKA SULAIMAANABNI DAAWUDA ‘ALAIHIMASSALAAMU. WA BIAHYAASYIR AHYA ADWANAA ASHBAAWA AALI SYADAA. YAA MAN AMRUHUU BAINAL KAAFI WANNUUNI. (INNAMAA AMRUHUU IDZAA AROODA SYAI’AN AYYAQUULA LAHUU KUNFAYAKUUNU)." 7x.
Tutuplah amalan ini dgn Salawat Fatih, jika mahu. Kerana Selawat Fatih ini sangat besar manfaatnya, dapat membantu kita dalam beramal atau ritual apa saja amalan yg kita lakukan.
Selawat Fatih pula mempunyai keistimewaan yang tersendiri seperti mana yang telah disusun oleh para ulamak terdahulu. Selawat Fatih ini mampu membukakan asrar(rahsia) ajaib yang menghairankan oleh akal sesiapa yang dapat membacanya seratus kali setiap hari.
SELAWAT FATIH.
" Allahumma shalli wasallim wabaarik 'alaa sayyidinaa Muhammadinil faatihi limaa ughliqa, wal khaatimi limaa sabaqa wannaashiril haqqi bilhaqqi, walhaadii ilaa shiraatikal mustaqiimi, shallallaahu 'alaihi wa 'alaa aalihi wa ash haabihi haqqa qadrihii wamiqdaa rihil 'adziim."
Artinya :
" Ya Allah curahkanlah rahmat dan keselamatan serta berkah atas junjungan kita Nabi Muhammad SAW yang dapat membuka sesuatu yang terkunci, penutup dari semua yang terdahulu, penolong kebenaran dengan jalan yang benar, dan petunjuk kepada jalan-Mu yang lurus.
Semoga Allah mencurahkan rahmat kepada beliau, kepada keluarganya dan kepada semua sahabatnya dengan sebenar-benar kekuasaanNya yang Maha Agung."
Kelebihan Dan Fadhilat Selawat Fatih :
Selawat Fatih juga mempunyai keistimewaan yang tersendiri seperti mana yang telah disusun oleh para ulamak terdahulu. Antara kelebihan Selawat Fatih ialah :
1.) Berkata sebahagian ulamak Mahgribi, berselawat sekali dengan Selawat Fatih menyamai 10,000 atau 600,000 selawat yang lain.
2.) Dibaca 11 kali selepas sholat fardhu, Allah akan mengampunkan dosa-dosa kecil dan aman tenteram jiwanya.
3.) Dibaca 21 kali setiap hari, luas rezeki dan keluarganya selamat dari kesusahan.
4.) Sesiapa beristiqamah berselawat Fatih 40 hari, dosanya akan diampuni Allah.
5.) Sesiapa mengamalkan dengan istiqamah, nescaya akan terbuka rahsia keajaiban, menghilangkan dukacita, mendapat hidayah dan tercapai segala hajat. Dan akan menjadi ahli syurga, walaupun hanya membaca sekali seumur hidup.
6.) Kebanyakan daripada arifin menyebut bahawasanya selawat ini dapat membukakan asrar (rahsia) ajaib yang terhairan oleh akal sesiapa yang dapat membacanya 100 kali setiap hari,
7.) Sesungguhnya sesiapa yang tekun membacanya setiap hari 100 kali dibukakan baginya hijab-hijab ghaib. Dan ditunaikan segala keinginannya, dengan qadar yang tidak diketahui melainkan oleh Allah Ta’ala.
8.) Sesiapa yang berselawat dengan Selawat Fatih ini sekali dalam hidupnya nescaya tidak akan dijilat api neraka.
9.) Sesiapa membacanya 1000 kali pada malam Khamis dan Jumaat atau Isnin akan dihimpunkan bersama-sama Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam.
Caranya adalah membacanya selepas bersolat 4 rakaat ;
1.) Baca surah al-Qadr,
2.) Baca al-Zalzalah,
3.) Baca al-Kafirun,
4.) Baca Ma-’uzatain.
Oleh kerana banyaknya fadhilat Selawat Fatih ini, maka marilah kita amalkan membacanya secara istiqamah setiap selesai sholat fardhu.
Ijazah Sirrul Jalil selesai dan sempurna. Semoga bermanfaat bagi yg mengamalkannya.. Aamiin Ya Rabbal Alamiin..
TERIMA KASIH...
DIIJAZAHKAN OLEH :
TOK PENJEJAK BADAI.


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts