Trending

Friday 17 February 2017

KEKASEHKU (MUHAMMAD)



Wahai diri yang mulia wahai jiwa yang luhur wahai peribadi yang agung bagaimana mungkin aku merasa cukup dengan amal dan ilmu ku bila aku harus bercermin pada keteladanan mu yang telah memikat segala bentuk hati dan perasaan. Sementara Engkau telah menjelma dengan sifat sifat ke Tuhanan yang pengasih lagi penyayang. Engkau telah menjadi cahaya mata bagi para perindu dan nama mu menjadi sumber bagi yang mengamal bahkan sifat dan keteladanan mu menjadi sya...ir bagi para pencinta. Kehadiran mu telah dinantikan semenjak awal segala penciptaan dan nama mu telah terukir dengan agung nya yang disandingkan ditempat yang tak mungkin satupun makhluk dapat menyandingnya.
Wahai keutamaan yang menjadikan seluruh penghuni langit dan bumi bersholawat kepada mu, bagaimana mungkin laut akan cukup menjadi tinta untuk menulis ke utamaan mu itu, bila laut saja dijadikan sebab dari pada keadaan mu
Wahai raja dari segala yang zahir maupun bathin, tiada lah yang ghaib tersingkap seluruhnya kerana kaulah sang pengawas dan digenggaman mu semua yang zahir kerana kuasa untuk mu.
Tiadalah dapat bulan dan mentari menandingi cahaya mu bila engkaulah sumber segala cahaya itu.
Pada diri mu lah dapat menemukan kebenaran Allah dan pada jiwa mulah tersingkap rahsia ke Tuhanan
Wahai sang kekasih . . . . . .




Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

No comments:

Post a Comment

About

Popular Posts